چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری دو - میرمحمد ابراهیم یزدانی: همه ما در فضای شبکه‌های اجتماعی و استفاده از آنها یاد گرفته‌ایم اگر مطلبی برایمان جذاب و جالب بود، سریعا آن را برای دوستانمان ارسال کنیم.

مـحتـوا از تولید به مصرف

برخي از ما هم در مناسبت‌ها و اعياد، به‌خودمان سختي نمي‌دهيم و سريعا مطالب كانال‌ها و گروه‌هاي ديگر را براي دوستانمان به‌عنوان تبريك عيد يا مناسبت‌ها ارسال مي‌كنيم. گاهي اوقات هم استيكربازي ما گل مي‌كند و شروع به كپي كردن آنها مي‌كنيم. شما مي‌توانيد خيلي ساده خودتان توليد‌كننده باشيد و از كپي كردن خارج شويد. براي اين كار نياز نيست كه حتما شما كار خاصي انجام دهيد، گاهي اوقات مي‌توانيد با رعايت چند نكته به شخصي موفق در فضاي شبكه‌هاي اجتماعي تبديل شويد.

  • محتوا را بسنجيد!

هميشه براي خودتان يك معيار و ملاك قرار دهيد تا در برخورد با محتواهايي كه در شبكه‌هاي اجتماعي هستند بهترين انتخاب را داشته باشيد. برخي از مطالب يا موضوعاتي كه خيلي از ما براي دوستانمان باز ارسال مي‌كنيم ارزش و اهميت محتوايي ندارند و گاهي اوقات هم دامن‌زدن به شايعات در فضاي مجازي هستند. پس قبل از هر چيز محتوا را بسنجيد و اگر از صحت يا سقم آن خبر نداريد آن را براي ديگران نفرستيد؛ همچنين گاهي اوقات مطالب نياز به تكميل دارند، شما به تكميل كردن و بررسي آنها بپردازيد. برخي اوقات ارسال يك مطلب و دامن‌زدن به آن مي‌تواند آسيب‌هاي جدي‌اي داشته باشد و باعث شود تا يك شايعه در فضاي جامعه همه‌گير شود. سعي كنيد در پيام‌ها و محتواهايي كه براي دوستانتان ارسال مي‌كنيد تنوع هم به خرج دهيد و تنها متن يا عكس ارسال نكنيد بلكه گيف‌هاي مناسب يا ويدئوهاي كوتاه جذاب را هم با توجه به مخاطب مدنظرتان انتخاب و ارسال كنيد. مثلا تبريك عيد را مي‌توانيد با يك گيف جذاب به دوستانتان اعلام كنيد. پس سعي كنيد محتوا را بسنجيد، سپس متناسب با مخاطب آن را ارسال كنيد.

  • خلاق شويد!

نياز نيست كه هميشه ديگران براي شما پيامي ارسال كنند و شما تنها يك واسطه براي باز ارسال كردن آن باشيد؛ شما هم خلاقيت به خرج دهيد و ماحصل فعاليت خود در شبكه‌هاي مجازي را توليد و ارسال پيام‌هاي جذاب قرار دهيد. مثلا اگر در حال مطالعه يك كتاب يا متني هستيد و احساس كرديد كه شايد براي برخي دوستان شما جذاب باشد، آن را در قالب‌هاي مختلف عكس يا متن در فضاي شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كنيد. خلاقيت خودتان را زنده كنيد و با ايده‌هاي جذاب، دوستانتان را غافلگير كنيد تا آنها از يكنواختي پيام‌هايتان و تكراري بودن آنها خسته نشوند. مثلا شما مي‌توانيد با يك روبات ساده استيكرهايي را كه دوست داريد بسازيد و براي دوستانتان ارسال كنيد يا اينكه گيف‌هاي جالب و جذاب بسازيد. نرم‌افزارهاي ويرايش عكس در گوشي تلفن همراه هم مي‌توانند به خلاقيت هرچه بيشتر شما كمك كنند و خيلي راحت با يك ويرايش ساده روي عكس‌ها، آنها را جلوه تازه‌اي ببخشيد و براي دوستانتان ارسال كنيد؛ مثلا براي تبريك مناسبت‌هاي ملي و مذهبي از پوستر‌ها و عكس‌هاي جذاب موجود در فضاي مجازي با ويرايش‌هاي دلخواه خودمان استفاده كنيم تا از يكنواختي خارج شويم. پيشنهاد مي‌كنيم نرم‌افزارهايي مانند picsart را در تلفن همراه‌تان نصب كنيد زيرا با آن مي‌توانيد فرمت‌هاي مختلف عكس را توليد كنيد كه فرمت PNG براي توليد استيكر برايتان بسيار مفيد است. همچنين مي‌توانيد چند عكس را با هم تركيب كنيد يا روي عكسي متن مورد نظرتان را بگذاريد.

  • بسازيد و ارسال كنيد!

ساختن يك گيف يا يك استكير در شبكه‌هاي اجتماعي وقت زيادي از شما نمي‌گيرد؛ اگر راه ساده ساخت آنها را ياد بگيريد. براي ساخت استيكر شما بايد دو مرحله را پشت سر بگذاريد، ابتدا بايد عكس مدنظرتان را توسط نرم افزارهاي ويرايش عكس مانند فتوشاپ يا نرم‌افزارهاي ويرايشي موبايل، ويرايش كنيد؛ براي استكير لازم است تا پس زمينه عكس شما سفيد باشد. سپس عكس مدنظرتان را به روبات Stickers @ ارسال كنيد تا استكير دلخواه‌تان را تحويل بگيريد. البته اين روبات دستورهاي مختلفي دارد كه مي‌توانيد با آن پك استيكر و... بسازيد. براي ساخت يك تصوير GIF يا به‌عبارت ديگر تبديل ويدئو به GIF ابتدا اطمينان پيدا كنيد از نسخه به‌روز تلگرام روي iOS يا اندرويد استفاده مي‌‌كنيد (از نسخه 12/3 اين قابليت به تلگرام اضافه شده است). اكنون در صفحه چت، همانطور كه پيش از اين براي ارسال يك ويدئو اقدام مي‌كرديد عمل كنيد. يعني اگر مايليد تصوير را از گالري دستگاه فراخواني كنيد دكمه گيره كاغذ را لمس كرده و Video را انتخاب كنيد، اگر هم مايليد همان لحظه يك ويدئو ضبط كنيد، گزينه دوربين را انتخاب و ويدئو را ضبط كنيد. در صفحه بعد از انتخاب ويدئو يا ضبط آن، آيكوني به‌صورت بلندگو به چشم مي‌خورد. اين آيكون را لمس كنيد تا در وضعيت بي‌صدا قرار گيرد. سپس ويدئو را ارسال كنيد؛ در اين حالت شما يك گيف ساخته‌ايد.

کد خبر 356972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha