مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

مریض نشدن دکترها در فصل سرما و بروز آنفلوآنزاهای متنوع با ریشه‌های بین‌المللی به معجزه شبیه است اما دکتر‌ها فوت و فن‌های خاص خود را دارند که دکتر هانسا بارگاوا در نشریه وب‌مد منتشر کرده است.

مریض نشدن دکترها

به‌عنوان يك دكتر، من هميشه در معرض انواع ميكروب هستم. با داشتن 2بچه، سرما و انواع عفونت و ويروس‌ها، سالم ماندن قطعا مبارزه‌اي هميشگي در زندگي من است. نكته خوب ماجرا در مورد سرفه و سرماخوردگي اين است كه بيشترشان ويروسي هستند و به مرور خودبه‌خود خوب مي‌شوند اما خبر بد اين است كه اين خوب‌شدن نياز به زمان دارد و برخي از سرماخوردگي‌ها مي‌توانند به سينوزيت و ساير عفونت‌هاي جدي تبديل شوند. به همين دليل پيشگيري از گسترش عفونت‌ها از اهميت زيادي برخوردار است. من اين كارها را براي پرهيز از بيماري انجام مي‌دهم:

شستن دست‌ها: مي‌دانم قبلا اين را شنيده‌ايد ولي بايد بدانيد اين مهم‌ترين نكته در پرهيز از بيماري است. اگر آگاهانه و مرتبط دست‌هايتان را قبل از غذا خوردن، بعد از دستشويي و حتي قبل از دست زدن به چشم‌ها و لب‌هايتان بشوييد بدون ترديد شما از بخش عمده‌اي از احتمالات ابتلا به سرماخوردگي مصون خواهيد بود. (به شرط اينكه آهنگ تولدت مبارك را حين شستن دست‌ها بخوانيد)

ضد‌عفوني كردن دست‌ها: اگر صابون و آب دم دست نداريد، استفاده از ضدعفوني‌كننده‌ها بهترين گزينه است.

سالم و رنگي بخوريد: ميوه‌ها و سبزيجات داراي انواع ويتامين‌ و مواد معدني است كه سيستم ايمني بدن شما را براي مبارزه با عفونت‌ها تقويت مي‌كند؛ حتي با عفونت‌هايي كه شما از وجودشان در بدنتان بي‌اطلاعيد.

خوب بخوابيد: تحقيقات زيادي نشان مي‌دهد كه كمبود خواب دائمي و مزمن مي‌تواند سيستم ايمني بدن را ضعيف كند. ميانگين نياز خواب بدن حدود 7تا 9ساعت در شب و تاريكي است.

تميز كردن سطوح: من صفحه كليد و تلفنم را مرتب تميز مي‌كنم. بعد از دست زدن به دستگيره در هم دستانم را مي‌شويم. برخي از ويروس‌ها تنها درصورتي در سطوح زنده مي‌مانند كه فردي ديگر ظرف مدت يكي دو روز آن را به موجود زنده ديگري منتقل كند. البته به ياد داشته باشيد دست دادن هم باعث انتقال ويروس‌ها مي‌شود.

اگر شما هم بچه داريد به آنها اين مطالب را ياد بدهيد. بزرگ‌تر‌ها به‌طور متوسط دو، سه بار و بچه‌ها 8تا12بار در سال بيمار مي‌شوند. هنگام بيماري خوب استراحت كنيد و مقدار زيادي نوشيدني براي سريع‌تر خوب شدن بنوشيد.

کد خبر 357183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha