به‌دنبال قتل مرموز تاجر ایرانی در فیلیپین، کنسول ایران در این کشور برای تحقیق و ارائه توضیحات هفته گذشته در دادسرای جنایی تهران حاضر شد.

حوادث

23خرداد‌ماه امسال با پيدا شدن جسد مردي در ساحل باتانگاس فيليپين، تحقيقات پليس اين كشور براي كشف راز جنايت شروع شد. قرباني مردي حدودا 50ساله بود كه با شليك 5گلوله به قتل رسيده بود. هيچ مدركي كه هويت قرباني را مشخص كند، در صحنه قتل به‌دست نيامد اما به‌نظر مي‌رسيد كه مقتول اهل فيليپين نيست. جسد به پزشكي قانوني منتقل شد و تصوير قرباني در اختيار تمام سفارتخانه‌ها قرار گرفت اما تا مدت‌ها مشخص نبود كه جسد متعلق به چه‌كسي است.

پس از گذشت چند‌ماه با پيگيري يك خانواده ايراني كه پسرشان به تنهايي در فيليپين زندگي مي‌كرد و خانواده‌اش مدت‌ها از او بي‌خبر بودند، مشخص شد كه جسد متعلق به يك تاجرايراني به نام رضاست. در ادامه خانواده وي به پليس ايران مراجعه كردند و با طرح شكايت خواستار انتقال جسد به ايران شدند. با دستور قاضي جنايي، جسد رضا كه در فيليپين دفن شده بود پس از نبش قبر به ايران فرستاده شد و خانواده‌اش او را در بهشت زهرا دفن كردند. پس از آن مادر رضا به دادسراي امور جنايي تهران رفت و خواستار رسيدگي به پرونده قتل مرموز پسرش شد.

وي با معرفي 2مظنون كه از دوستان پسرش بودند به قاضي محسن مديرروستا، بازپرش شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران گفت كه پسر ٥٤ ساله‌اش به تنهايي در مانيل فيليپين زندگي مي‌كرده و روز حادثه با 2 نفر از دوستانش قرار داشته تا براي خريد زميني به ساحل باتانگاس برود اما پس از آن ديگرخبري از او نشد.

از سوي ديگر بررسي‌ها نشان مي‌داد مقتول در كار ساخت‌وساز بوده و آخرين بار پول هنگفتي به‌حساب يكي از مظنونان واريز كرده بود تا با هم در كار ساخت‌وساز سرمايه‌گذاري كنند. به‌دنبال اين ماجرا، قاضي محسن مديرروستا بازپرس جنايي پايتخت دستور احضار 2مظنون و كنسول ايران در كشور فيليپين را براي ارائه توضيحات صادر كرد و از اينترپل خواست تا درخصوص مرگ اين تاجر ايراني در فيليپين تحقيقات كامل‌تري انجام دهد.

به گزارش همشهري، هفته گذشته كنسول ايران در دادسراي جنايي تهران حاضر شد. وي درخصوص تعلل در شناسايي هويت جسد گفت: وقتي جسد قرباني در ساحل پيدا شد مأموران پليس فيليپين با ديدن چهره او حدس زدند كه اهل كشورهاي شرق خاورميانه باشد. تصوير او به سفارت ايران فرستاده شد و در همان روزها گويا خانواده رضا به وزارت امورخارجه رفته و گزارش ناپديد شدن او را اعلام كرده بودند اما تصويرجسد اصلا با عكس رضا مطابقت نداشت.

تا اينكه پس از چندماه خاله و دايي رضا به فيليپين آمدند و در چند نوبت به سفارت ايران مراجعه كردند اما خاله او هم با ديدن تصوير جسد، خواهرزاده‌اش را شناسايي نكرد. شايد به‌دليل كشف جسد در ساحل بود كه چهره كاملا تغيير كرده بود اما در نهايت دايي رضا جسد را آن هم از روي لباس هايش شناسايي كرد. وي گفت:به هيچ عنوان تعللي در شناسايي جسد در سفارت ايران در فيليپين صورت نگرفته است. پس از ارائه توضيحات توسط كنسول ايران، تحقيقات براي شناسايي 2 مظنون همچنان ادامه دارد.

کد خبر 358169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha