چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان مردان، اولین بار در سال ۱۹۳۸ به میزبانی آلمان در قاره اروپا و با قهرمانی تیم میزبان برگزار شد.

Handball

پس از آن به دلیل وقوع جنگ جهانی شاهد یک وقفه ۱۸ ساله در برگزاری مسابقات جهانی این رشته بودیم. اما از سال ۱۹۵۴ فدراسیون جهانی هندبال تصمیم به برگزاری مسابقات قهرمانی هندبال مردان گرفت و بعد از چند سال هر دو سال شاهد برگزاری این رویداد مهم در جهان هستیم.

هندبال محبوب‌ترین رشته توپی در اروپاست. شاید به همین دلیل است که اروپا مهد هندبال جهان است. از ۲۵ دوره برگزاری این رقابت‌ها تنها ۶ دوره آن خارج از قاره اروپا برگزار شده است. ژاپن، قطر، پرتغال، تونس و مصر تنها میزبانان غیر اروپایی رقابت‌های قهرمانی جهان مردان هندبال بوده‌اند. آلمانی‌ها ۷ بار و فرانسوي‌ها ۳ بار میزبان تیم‌های برتر جهان در این رشته بوده‌اند.

  • عنوان‌داران جهانی هندبال

فرانسه با کسب ۵ طلا، یک نقره و ۳ برنز بهترین تیم این رقابت‌هاست. تیم ملی هندبال مردان فرانسه در سال ۲۰۱۶ از نظر علاقه‌مندان به این رشته به عنوان بهترین تیم دنیا معرفی شد.

در بین کشورهای صاحب مقام نیز تنها یک بار قطری‌ها در سال ۲۰۱۵ آن هم در شرایطی که میزبان رقابت‌ها بودند، با به تبعیت درآوردن بازیکنان مطرح این رشته توانستند بر سکوی دوم جهان بایستند. مسابقات سال ۲۰۱۹ این رشته به طور مشترک در دو کشور آلمان و دانمارک و رقابت‌های سال ۲۰۲۱ در مصر برگزار می‌شود.

 

کد خبر 358440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha