همشهری‌آنلاین: دولتمند خال اف، خنیاگر برجسته موسیقی تاجیکستان به دلیل بیماری قلبی از حضور در جشنواره فجر بازماند و مشکلات پاسپورتی برای یکی از اعضای گروه تریو سبب شد تا آنها نیز نتوانند به جشنواره برسند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره موسیقی دولتمند خال اف موسیقی‌دان، نوازنده و خواننده تاجیک که پیش از این قرار بود چهارشنبه 29 دی ماه در تالار وحدت به روی صحنه برود بعلت عارضه قلبی و مغزی در بیماستانی در شهر دوشنبه بستری شد.

«دولتمند خال اف» موسیقی‌دان، نوازنده و خواننده تاجیک است. او استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان است که «فلک» نام دارد. او که شش‌مقام را در کنسرواتوار موسیقی دوشنبه آموخته است برای نواختن دوتار، قیچک و سه‌تار که از سازهای مشهور این منطقه هستند، معروف است.

آهنگها و آوازهای او حالت صوفیانه دارند و بیشتر بر اساس اشعار مولوی تنظیم شده‌اند. چند آلبوم از گزیده کارهای او در ایران منتشر شده است و در دوره‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر نیز حضوری پررنگ داشت.

ستاد سی و دومین جشنواره موسیقی فجر از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان پیگیر وضعیت جسمانی این هنرمند بزرگ موسیقی می باشد و برای ایشان آرزوی بهبودی و سلامتی دارد.

از سوی دیگر برابر اعلام ستاد جشنواره گروه موسیقی شوسان تریو فرانسوی که پیش از این و بر اساس جدول زمان‌بندی شده قرار بود دوشنبه 27 دی ماه از ساعت 18:30 در تالار رودکی اجرای برنامه داشته باشد، بعلت کافی نبودن تاریخ اعتبار گذرنامه یکی از اعضای این گروه سه نفره ، از حضور در جشنواره باز ماند.

کد خبر 358847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha