پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد که از سرنوشت حدود ۲۰ نفر از همکارانش خبر قطعی وجود نداشته اما این به معنای شهادت آنها نیست. ام شهردار تهران گزارش دیگری داد.

آتش‌نشان‌ها

به گزارش ایسنا؛سید جلال ملکی درباره خبر شهادت 20 تن از آتش‌نشانان که شهرداری تهران پیش از این اعلام کرده بود، اظهار کرد:

بررسی اطلاعات همکاران من نشان می‌دهد که تا کنون از حدود 20 تن از آتش نشانان خبری در دست نیست و احتمالا در زیر آوار محبوس شده‌اند. وی با بیان اینکه بی اطلاعی از وضعیت این افراد به معنای شهادت آنان نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات جستجو از طریق کارگاه‌های ایجاد شده در مجاورت ساختمان پلاسکو ادامه داشته و من به طور قطع نمی‌توانم بگویم که این 20 نفر جان خود را از دست داده باشند بلکه تلاش‌ها برای نجات جان این افراد ادامه دارد. ملکی با اشاره به وقوع این حادثه اظهار کرد: آتش نشانی بارها درباره وضعیت ایمنی ساختمان پلاسکو هشدار داده بود اما متاسفانه شما ببنید که بی احتیاطی چند نفر و بی توجهی‌شان به اصول ایمنی در این ساختمان چه افرادی را گرفتار کرده و آتش نشانانی که برای نجات جان شهروندان و حفاظت از اموال کسبه به این محل رفته بودند چه بر سرشان آمده و محبوس شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه عملیات جستجو همچنان ادامه دارد گفت: تا ساعات آتی و تا هر زمانی که نیاز باشد عملیات جستجو را ادامه خواهیم داد. وی با اشاره به خسارات مالی به جا مانده از این حادثه اظهار کرد: با هزینه کمتر از یک صدم یا حتی یک هزارم این حادثه می‌شد ساختمان پلاسکو را ایمن سازی و از وقوع این حادثه جلوگیری کرد.

  • پلاسکو | گزارش دوباره شهردار تهران در شبکه خبر

قاليباف: همه همکاران ما در آتش نشانی با دل و جان تلاش کردند و آتش را در نهایت مهار کردند. در مرحله اول امدادرسانی، عزیزان آتش نشان مردم و کسانی را که در داخل پلاسکو بودند از محوطه و نزدیکی محل خارج کردند.

اما متاسفانه در مرحله دوم با آتش گرفتن در طبقه دهم، ساختمان فروریخت. در این جا از زحمات شجاعانه آتش نشانان تشکر میکنم. این 20 تن از شهدای عزیزمان از جمله کسانی بودند که برای اطمینان از این که مبادا کسی هنوز در ساختمان باشند، به داخل ساختمان رفتند و متاسفانه بحث ریزش ساختمان مطرح شد و این عزیزان به شهادت رسیدند.

همه توانمان را به کار می بندیم و در حال حاضر به دنبال آواربرداری هستیم. کار سختی است اما همه زحمتمان را می کشیم. در انتها هم به همه همکاران آتش نشانمان تسلیت عرض می‌کنم.

کد خبر 359249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha