مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

حریق ساختمان پلاسکو که روز پنجشنبه روی داد، جدای از ابعاد دردناکی که داشت دستاویز مطامع سیاسی برخی از جریانات قرار گرفت.

رسانه‌هاي وابسته به اين جريانات نيز تمام تلاش خود را به‌كار بستند تا بتوانند حداكثر بهره‌برداري سياسي خود را از آتش‌سوزي در يك ساختمان و تخريب آن كه موجب تالم شديد در بين هموطنان شد، داشته باشند. اما در برابر اين رفتارها برخي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و شوراي شهر تهران اين اقدام را اخلال در اقدامات مديريت شهري و حاشيه‌سازي ناميدند.

جواد كوليوند، رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص حادثه آتش‌سوزي و فروريزش ساختمان پلاسكو بايد فصل الخطاب تمامي جناح‌هاي سياسي واقع شود، گفت: وقتي حادثه‌اي با اين ابعاد گسترده رخ مي‌دهد ديگر محلي براي رفتارها و بازي‌هاي سياسي وجود ندارد و همه دستگاه‌ها فقط و فقط بايد طبق فرمايشات رهبري به فكر نجات جان انسان‌ها باشند و سپس به بررسي ابعاد حادثه پرداخته شود.

حسين مقصودي، سخنگوي كميسيون شوراهاي مجلس هم با تأكيد بر اينكه امروز زمان نيش و كنايه زدن‌هاي سياسي نيست، خاطرنشان كرد: الان زمان آن است كه همه به فكر مردم باشيم به جاي اينكه به‌دنبال صيد ماهي‌هاي سياسي باشيم. وي كه سابقه شهرداري سبزوار را در كارنامه خود دارد، يادآور شد: وقتي شهرداري تهران بارها تذكرات كتبي مبني بر ناايمن بودن ساختمان پلاسكو ارسال كرده اين وظيفه قانوني استانداري، شوراي تأمين شهر تهران و فرمانداري تهران بوده كه با صدور حكم و حضور ضابطان قضايي به اين ساختمان ورود كرده و شرايط تأمين امنيت را فراهم مي‌كردند.

مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه ديروز با انتقاد از عملكرد برخي افراد در فضاي مجازي و رسانه‌ها گفت: بهتر است برخي افراد در فضاي مجازي با انتشار شايعات با جان انسان‌ها بازي نكنند و كاسبي سياسي در اين شرايط درست نيست.

پرويز سروري، رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران هم با بيان اينكه بهره‌برداري سياسي از فاجعه ساختمان پلاسكو اگر يك خيانت بزرگ نباشد يك غفلت بزرگ محسوب مي‌شود، اعلام كرد: هنگامي كه موضوعي سياسي شود به‌طور دقيق و كارشناسانه به آن نگاه نمي‌شود.

سروري با تأكيد بر اينكه بهره‌برداري سياسي از فاجعه ساختمان پلاسكو يك آفت بزرگ است، خاطرنشان كرد: متأسفانه اقداماتي كه امروز انجام شد به‌طور كامل رنگ و بوي سياسي به‌خود گرفته‌بود.

کد خبر 359318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha