همشهری آنلاین: کاربران رسانه‌های اجتماعی اسپایسر را به دلیل سخنانش درباره بزرگنمایی جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ به مسخره گرفتند.

تمسخر اظهارات سخنگوی کاخ سفید در شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، نشریه آمریکایی هیل نوشت: اولین کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی کاخ سفید را در رسانه های اجتماعی مسخره کردند.

بر اساس این گزارش ، این نشریه در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم بروک سیپل نوشت: سخنگوی ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ، پس از ایراد اولین سخنان تند خود در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید در کانون توجه ها قرار گرفت و موجب شد به موضوع اصلی در پایگاه اینترنتی توئیتر تبدیل شود.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید از اولین حضور خود در پشت تریبون کاخ سفید برای انتقاد از اصحاب رسانه به علت گزارش درباره میزانِ کم جمعیت در مراسم تحلیف ترامپ استفاده کرد.

اسپایسر ادعا کرد: «این بزرگترین جمعیتی بود که تا کنون شاهد یک مراسم تحلیف بوده است. نقطه. هم از نظر تعداد حاضر در مراسم و هم از نظر تعداد کسانی که در سراسر جهان شاهد آن بودند.»

رسانه ها به سرعت واکنش نشان دادند و اعلام کردند که عکس ها و فیلم ها نشان می داد که جمعیتی که روز جمعه برای مراسم تحلیف ترامپ در پارک نشنال مال حضور داشتند کمتر از مراسم تحلیف اوباما در سال 2009 بود.

کاربران رسانه های اجتماعی اسپایسر را به علت این سخنان به مسخره گرفتند و بسیاری نیز تأکید وی را بر روی کلمه «نقطه» به جوک تبدیل کردند. برخی از این کامنت ها به شرح زیر است:

تهدیدِ شب، بهترین فیلم جنگ ستارگان بود. نقطه.

هات داگ ساندویچ است. نقطه.

تنها راه مناسب خوردن پیتزا با چاقو و چنگال است نقطه.

دست های رئیس جمهور ترامپ بزرگترین دست دنیا است. نقطه.

  • سخنگوی کاخ سفید: خالی بودن صندلی ریاست سیا شرم آور است

سخنگوی کاخ سفید: شرم آور است که در زمان بازدید ترامپ از سازمان سیا این سازمان رئیس ندارد و این ناشی از سیاست بازی دمکرات ها در سناست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید گفت: شرم آور است که در زمان حضور ترامپ در سازمان سیا این سازمان رئیس ندارد.

اسپایسر گفت: همانطور که می دانید رئیس جمهور امروز در سازمان سیا حضور داشت و مورد استقبال چهارصد نفر از کارکنان سازمان سیا قرار گرفت. رئیس جمهور در این دیدار به آنها گفت که از آنها حمایت می کند.

وی افزود: لازم است که این موضوع را یادآوری کنم این شرم آور است که در زمان بازدید رئیس جمهور از سازمان سیا این سازمان رئیس ندارد تا وی را همراهی کند. دمکرات های سنا روند انتخاب مایک پومپئو به این مقام را دچار مشکل کرده اند و با این کار خود امنیت ملی کشور را بازیچه سیاست بازی های خود قرار داده اند. این موضوعی است که شما باید آن را پوشش خبری دهید. شما باید پیام های توئیتری تفرقه افکنانه و لفاظی های موجود را پوشش دهید. رئیس جمهور خود را متعهد به متحد کردن کشور می داند. این موضوع در صدر موارد بیان شده در سخنرانی روز تحلیف وی بود. این نوع بی صداقتی در رسانه ها چالش زاست و ما را در متحد کردن کشور با مشکل روبرو می کند.

  • انتقاد سخنگوی کاخ سفید از رسانه ها

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید گفت: اقدام رسانه های آمریکایی در پوشش مراسم تحلیف زشت و غیرمسؤولانه بود.

اسپایسر گفت: دیروز و در زمانی که ملت ما و جهانیان در حال تماشای انتقال آرام قدرت بودند و رئیس جمهور اعلام کرد که انتقال قدرت به طور متوازن و باید به شهروندان آمریکایی منتقل شود، برخی از اعضای رسانه ها به روشی قابل توجه گزارش های غلطی را ارائه کردند. با وجود تمامی صحبت ها درباره استفاده صحیح از توئیتر، دو مورد دیروز مشاهده شد. در یکی از پیام های توئیتری یک گزارشگر به اشتباه گزارش داده بود که مجسمه نیم تنه مارتین لوتر کینگ از کاخ سفید برداشته شده است. پس از آنکه این موضوع غلط از آب درآمد آنگاه تلاش شد که این موضوع اینگونه جلوه داده شود که یک مامور امنیتی در برابر آن ایستاده است. این اقدامی غیرمسئولانه و زشت بود.

در وهله دوم تصاویر حضور افراد در مراسم تحلیف به عمد به گونه ای نشان داده شده بود که تا حضور افراد در این تجمع کم جلوه داده شود.

کد خبر 359576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha