دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نشست آستانه با سخنرانی خیرات عبدالرحمانوف، وزیر خارجه قزاقستان که پیام نور سلطان نظربایف، رئیس جمهور این کشور را در مراسم افتتاحیه قرائت کرد؛ آغاز شد.

نشست آستانه درباره سوريه در قزاقستان آغاز شد و بخشي از رويدادهاي اين برنامه و نظر شركت‌كنندگان تا لحظه تنظيم اين خبر به شرح زير است:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آستانه، سخنگوی مخالفان سوری روز دوشنبه چهارم بهمن اعلام کرد جلسه نخست مذاکرات صلح سوریه در آستانه «رو در رو» نخواهد بود.

ترکیه و روسیه توافق کردند مذاکرات بین دو طرف یعنی هیئت‌های نظام سوریه و مخالفان مسلح به‌صورت غیر مستقیم باشد.

هیئت نظام سوریه در مذاکرات آستانه با هیئت ایرانی دیدار و درباره نشست آستانه تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما،«استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «جابری انصاری»، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و سرپرست هیات اعزامی ایران به اجلاس بین‌المللی آستانه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

انصاری در این دیدار با اشاره به اقدام‌ها و رایزنی‌های ایران ، روسیه و ترکیه برای موفقیت اجلاس آستانه و تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی فعال سازمان ملل در تسهیل گفت‌وگوهای سوری - سوری اعلام کرد: نشست سه جانبه ایران ، روسیه و ترکیه جایگزین گروه بین‌المللی حمایت از سوریه (ISSG) نیست.

دی میستورا نیز در این دیدار با تاکید بر آمادگی سازمان ملل برای تسهیل گفت‌وگوهای دولت سوریه و گروه‌های مسلح این کشور در اجلاس آستانه ، ابراز امیدواری کرد: این اجلاس بتواند به تحکیم آتش بس و فراهم کردن زمینه برای حل سیاسی بحران سوریه کمک کند.

از سوي ديگر،سخنگوی هیئت مخالفان سوری شرکت‌کننده در مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان امروز دوشنبه اعلام کرد مخالفان در این مذاکرات تنها درباره راه‌های نجات آتش‌بس شکننده در سوریه مذاکره خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آستانه، رومن واسیلنکو، معاون وزیر امور خارجه قزاقستان امروز دوشنبه اعلام کرد طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه ، هنوز بر سر برگزاری نشست‌های رو در رو میان هیئت های دولت دمشق و گروه های معارض مخالف دولت به توافق نرسیده اند.

واسیلنکو که اندکی قبل از آغاز مذاکرات با خبرنگاران سخن می گفت تصریح کرد: موضوع برگزاری مذاکرات مستقیم هنوز در دست بررسی است و تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

کد خبر 359664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha