همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بهترین مزیت استان کرمان، امکان استفاده از انرژی خورشیدی است.

مزیت استان کرمان استفاده از انرژی خورشیدی است

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح گازرسانی به منطقه خبر از توابع شهرستان بافت افزود: همانطور که استاندار کرمان نیز اشاره کرد، سرمایه‌گذاری برای انرژی خورشیدی در کرمان توجیه دارد.

وی گفت: خوشبختانه در سطح ملی و بین‌المللی نیز سرمایه‌گذارانی برای تولید انرژی خورشیدی وارد این عرصه شده‌اند.

وی با بیان این که مردم پشتوانه اصلی فعالیت‌های عمرانی هستند، اظهار کرد: از استاندار کرمان، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی و افرادی که در این راستا اطلاع‌رسانی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

معاون رئیس جمهوری افزود: بسیار خوشحالم که توفیق حضور بین مردم منطقه خبر را دارم و سلام گرم رئیس جمهوری را به مردم عزیز و سرافراز این منطقه ابلاغ می‌کنم.

وی بیان کرد: خبر، منطقه‌ای زیبا و ارزشمند است و پارک ملی خبر تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی دارد و دولت اقداماتی را برای گازرسانی در منطقه خبر، تامین سوخت و برداشت کم‌تر در عرصه جنگل انجام می‌دهد.

با اجرای طرح گازرسانی در مجموع حدود 280 خانوار در 18 روستای منطقه خبر از نعمت گاز طی یک سال آینده برخوردار می‌شوند.

70 کیلومتر شبکه توزیع گاز، یک ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت 200 کیلوگرم و سه ایستگاه تقلیل فشار در مجموع با 400 میلیارد ریال اعتبار با اجرای این طرح راه‌اندازی می‌شود.

معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح پنجشنبه به منظور بازدید و آغاز عملیات مرحله نخست طرح مدیریت پارک ملی خبر با مشارکت جوامع محلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه اکوتوریسم وارد کرمان شد.

ابتکار پس از استقبال در فرودگاه بین‌المللی کرمان برای شرکت در مراسم کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به خبر بلافاصله به شهرستان بافت سفر کرد و عملیات مرحله نخست طرح مدیریت پارک ملی خبر با حضور وی در این شهرستان آغاز می‌شود.

طرح ملی گردشگری و توسعه و حفاظت از پارک ملی خبر با نام توسعه، حفظ و نگه‌داری اکوتوریسم طبیعی پارک ملی خبر یک سال قبل با پیشنهاد بخش خصوصی تصویب و همه مجوزهای رسمی آن صادر شد.

مرکز شهرستان بافت در 166 کیلومتری جنوب غرب کرمان است.

کد خبر 360138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha