یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: راجر فدرر در سال ۱۹۸۱ در بازل سوئیس به دنیا آمد و پس از تولد به همراه خانواده به منطقه‌ای به نام مانچسین در حومه شهر بازل نقل مکان کرد.

فدرر

راجر از ۶ سالگی پای مسابقات بزرگ تنیس استرالیا و ویمبلدون می‌نشست و همین علاقه باعث شد تا پدر در ۸ سالگی او را در مدرسه تنیس ثبت نام کند. هنگامی که او ۱۰ ساله بود، همه مردم شهر با هیجان از بازی خوب او در زمین تنیس حرف می‌زدند.

فدرر تا ۱۶ سالگی مدام مصدوم بود و نمی‌توانست خوب و مرتب به تمرین بپردازد، اما سرانجام با بهبود مصدویت هایش توانست در سال ۱۹۸۸ به دنیای حرفه ای تنیس وارد شود و به اتحادیه تنیسورهای حرفه‌ای جهان بپیوندد.

رویارویی راجر فدرر با بیون بورگ در اوایل ورودش به جمع حرفه‌ای‌ها که با شکست راجر همراه بود درس‌های بزرگی به وی داد و پس از شکست از این قهرمان پر آوازه آن سال‌ها، فدرر در مسیر رو به رشد قرار گرفت.

راجر فدرر در سال ۱۹۹۸ وارد تیم دیویس کاپ سوئیس شد و در حالی که کم سن و سال‌ترین عضو تیم سوئیس بود بعنوان بهترین تنیسور تیم برگزیده شد.

تورنمت میلان اولین تورنمنت جهانی بود که فدرر توانست به قهرمانی در آن دست یابد. فتح این تورنمنت در سال۲۰۰۱ برای راجر محقق شد و این آغازی بود بر قهرمانی پیاپی اعجوبه تنیس جهان.

ناکامی های پی در پی راجر فدرر سال ۲۰۰۸ را برای او به کابوسی واقعی مبدل می کرد و برای هوادارانش نیز شکست‌های او قابل باور نبود.

چند باخت متوالی در رویارویی با نفر دوم رده بندی بهترین های تنیس (رافائل نادال) او را از فرم خوب خود خارج کرد و آنقدر در طول سال گذشته باخت تا اختلاف فاحش امتیازاتش با نفرات دوم و سوم در جدول کاهش یافت.

فدرر بالاخره جای خود را در جدول رده بندی به نادال داد و به رتبه دوم تنزل یافت.

  • افتخارات راجر فدرر

]چندین بار قهرمانی در تورنمنت‌های گرند اسلم که هفت بار آن در اوپن ویمبلدون، شش بار در یو اس اوپن، سه بار در جام آزاد استرالیا و بالاخره دو بار هم در جام آزاد فرانسه روی داده است. فدرر در کنار بیون بورگ پر افتخارترین تنیسور تاریخ جهان است.

کسب مقام سوم و مدال برنز المپیک سیدنی.

تنها بازیکنی است که موفق شده هم مسابقات تنیس یو اس اوپن و هم اوپن ویمبلدون را در سه سال متوالی فتح کند.

راجر فدرر سوییسی در  جولای ۲۰۱۷ توانست با پیروزی در فینال مسابقات تنیس ویمبلدون به نوزدهمین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم برسد

کد خبر 360334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha