سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: احتمالا برایتان پیش آمده که دوست یا آشنایی کیک خانگی خامه‌کشی‌شده زیبایی را آماده کرده باشد و شما به هنر و ظرافت کار او غبطه بخورید.

کیک

 اگر شما هم به پختن كيك در خانه علاقه‌مند باشيد، بعد از مدتي به همه كيك‌هايي كه با عنوان خانگي ارائه مي‌شوند توجه نشان مي‌دهيد. اين يعني اگر يك نفر ديگر توانسته است اين نوع كيك‌ها را در خانه آماده كند، پس شما هم مي‌توانيد و تا جايي دقت‌تان‌ را بالا مي‌بريد كه ناخودآگاه خود را در ميان دريايي از عكس‌هاي‌ كيك‌هاي خانگي مي‌بينيد؛ عكس‌هايي از كيك‌هاي خامه‌كشي‌شده و تزئين‌شده. نكته جذاب اين كيك‌ها آن است كه با ساده‌ترين مواد و وسايل موجود در خانه، تزئين‌هاي بسيار زيبايي روي‌شان صورت گرفته است. كار ساده‌ است. شما مي‌توانيد با چندبار تمرين و ممارست اين كار را انجام دهيد و بعد از آن به سراغ خامه برويد و هرچه بيشتر كيك خوشمزه‌تان را به نمونه‌هاي تزئين‌شده‌اش نزديك كنيد. حالا كه زمان داريد، مي‌توانيد اين تمرينات را انجام دهيد تا براي ديد و بازديد‌هاي عيد آماده باشيد و قبل از هر مهماني راهي قنادي‌ها نشويد.

  • انتخاب كيك

براي تزئين كيك با خامه، شما به نوعي كيك سبك احتياج داريد. اين نوع كيك‌ها اغلب در دسته كيك‌هاي اسفنجي قرار مي‌گيرند. مي‌توانيد از ميان دستور پخت‌هاي متفاوت، يكي از آنها را آماده كنيد. اجازه بدهيد كيك پخته ‌شده‌تان حسابي خنك شود و بعد آن را از قالب جدا كنيد و در يخچال قرار دهيد تا تمام قسمت‌هاي دروني كيك نيز سرد شود. اگر بخواهيد كيكي همراه با انواع مغز وميوه داشته باشيد، بايد همان كيك را به وسيله يك چاقوي بزرگ از وسط و به شكل افقي به 2قسمت تقسيم كنيد يا از ابتدا مواد كيك را درون 2قالب يكسان بريزيد و درون فر قرار دهيد.

  • عجله ممنوع

در نخستين تزئين شوق ديدن انتهاي كار، آدم را به سمتي سوق مي‌دهد كه سريع‌تر همه كارها را انجام دهد. اما تهيه خامه و خامه‌كشي احتياج به صبر دارد. براي آماده كردن كيك احتياج به خامه فرم‌گرفته در خانه است. روش‌هاي زيادي مانند خريد خامه آماده و شيرين‌شده قنادي هست، يا آماده كردن خامه‌ فرم‌گرفته به كمك خامه‌هاي صبحانه كه براي شروع، سخت و فرسايشي به‌نظر مي‌رسد. بهتر است براي شروع، از خامه‌هاي شيرين‌شده يخ‌زده استفاده كنيد. اين خامه‌ها در اندازه‌ها و وزن‌هاي مختلف در سوپر‌ماركت‌ها هم يافت مي‌شوند.

  • آماده كردن خامه

براي آماده‌كردن خامه، بايد آن را از فريزر خارج كنيد تا يخ آن ذوب شود. هنگامي كه خامه تقريبا مثل بستني كمي بازشده درآمد، آن را به كاسه‌اي منتقل كنيد و با كمترين درجه همزن تا جايي بزنيد كه تمام ذرات يخ داخل خامه از بين بروند. پس از اين مرحله سرعت همزن را كم‌كم افزايش دهيد تا لحظه‌اي كه خطوط پَره‌ها به خوبي روي خامه باقي بماند، حالا همزن را خاموش كنيد. سر پره‌اي آن را داخل خامه فرو ببريد و خارج كنيد. در اين لحظه بايد به 2نكته توجه كنيد؛ خامه بايد كاملا حالت كفي داشته باشد و آبكي نباشد. نوك آن كاملا به حالت قله‌اي بايستد. در اين مرحله معمولا حجم خامه دوبرابر مي‌شود. با نمايان شدن اين دو نشانه، خامه شما به مراحل آخر نزديك مي‌شود. دوباره سرعت همزن را كم و كمتر كنيد تا خامه را بهتر تحت كنترل داشته باشيد و خامه ناگهان به كره تبديل نشود.

  • شروع شگفت انگيز

حالا مي‌توانيد مراحل انجام كار مورد علاقه‌تان را شروع كنيد. كيك را از يخچال خارج كنيد، از نخستين لايه شروع كنيد، روي آن مقداري خامه بريزيد و با خوراكي‌هايي مانند موز، توت‌فرنگي و گردو يا هر ميوه‌ ديگري سطح آن را پر كنيد. لايه بعدي كيك را روي ميوه‌ها و خامه قرار دهيد و يك لايه خامه روي كيك قرار دهيد. به اين مرحله آستركشي گفته مي‌شود. در اين زمان كيك و لايه خامه‌اي روي آن احتياج به استراحت در يخچال دارند. بعد از چند ساعت، خامه اصلي روي كيك قرار مي‌گيرد. مقداري خامه را با ليسك يا قيف روي كيك منتقل كنيد و با ليسك سعي كنيد سطح آن را به خوبي صاف كنيد. اگر صاف كردن خامه به اين روش سخت است، راه ديگري وجود دارد. مي‌توانيد با ماسوره روي كيك شكوفه بزنيد و يا با ليسك روي سطح كيك طرح هفت و هشتي بندازيد.

  • پايان رضايت بخش

اگر كار تا مرحله قبل پيش رفته باشد، از اينجا به بعد همه‌‌چيز به سليقه شما بستگي دارد. مي‌توانيد به كمك گل‌هاي باغچه‌ كه آنها را شسته و تميز كرده‌ايد تزئين را پيش ببريد يا اگر تولد فرزند‌تان است از عروسك‌هاي كوچك و تميز استفاده كنيد. از نقش ميوه‌ها در تزئين‌هاي‌تان غافل نشويد. همه اينها را مي‌توانيد به كمك مقدار كمي رنگ خوراكي دلخواه، درون خامه كنار هم قرار دهيد و جلوه ساده اما زيبايي از هنر دست خودتان ارائه دهيد.

  • پيشنهاد ما براي تزئين كيك‌هاي خانگي

شما براي تزئين كيك‌ها مي‌توانيد از انواع گل‌هاي طبيعي، شكلات‌ها و نگين‌هاي خوراكي استفاده كنيد. انواع ماسوره‌هاي مخصوص خامه‌كشي به شما كمك مي‌كند طرح‌هاي مختلفي از گل‌ها را روي كيك دربياوريد.

کد خبر 360551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha