همشهری آنلاین: گروهی از معترضان فیلیپینی سیاست‌های دونالد ترامپ و تصرف این کشور در گذشته توسط نظامیان آمریکا با تجمع مقابل سفارت واشینگتن در مانیل پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا پرچم آمریکا و تصاویر ترامپ را به عنوان دولتمردی افراط گرا به آتش کشیدند.

مردم فیلیپین تصاویر ترامپ را به آتش کشیدند

به گزارش ایرنا، صدها معترض پس از راهپیمایی در برخی مناطق شهر مانیل مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند و تصاویر و پرچم آمریکا را که پیش از این از متحدان نزدیک فیلیپین بود، سوزاندند.

تجمع کنندگان براساس تصاویر دریافتی، پلاکاردهایی در محکومیت سیاست های ترامپ در ممنوعیت موقت سفر اتباع هفت کشور مسلمان ایران، عراق، سوریه، لیبی، سودان، سومالی و یمن به آمریکا را با خود حمل می کردند.

این فیلیپینی ها همچنین مسئول جنگ چهارم فوریه سال 1899 در این کشور را آمریکایی ها دانسته و آن را محکوم کردند.

آمریکایی ها سال 1898 برای در هم شکستن قدرت اسپانیایی ها در فیلیپین به این کشور کمک کردند، اما آمریکا به جای آنکه اجازه استقلال این کشور را بدهد، این کشور مجمع الجزایری به مستعمره خود تبدیل کرد.
آمریکایی ها سال 1899 به صورت ناعادلانه فیلیپین را تصرف کردند.

نیروهای پلیس فیلیپین روز شنبه مقابل سفارت آمریکا نظاره گر این تجمع اعتراضی بودند.

صدها نفر از مردم فیلیپین حدود دو هفته پیش نیز با تجمع مقابل سفارت آمریکا در مانیل ساعتی پیش از مراسم تحلیف 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا، وی را متهم به شهوت رانی، نژادپرستی و بیگانه ستیزی کردند.

معترضان چپگرای فیلیپین با شعار 'ترامپ آشغال'، با توجه به مواضع تند رئیس جمهوری جدید آمریکا در مورد مهاجران، نسبت به آینده میلیون ها مهاجر فیلیپین که در آمریکا زندگی می کنند، اظهار نگرانی کرده بودند.

سه میلیون و 400 هزار فیلیپینی در آمریکا زندگی می کنند که اسامی 310 هزار نفر از آن ها تاکنون مستند نشده است و با سیاست های ترامپ در آستانه اخراج از این کشور قرار دارند.

فیلیپین مهر ماه امسال نیز در خارج از کاخ ریاست جمهوری شاهد تظاهرات ضد آمریکایی مردم و به آتش کشیدن پرچم آمریکا بود. مردم در این تجمع خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکایی از خاک کشورشان شده بودند.

تجمع روز شنبه مانیل دومین تجمع فیلیپینی ها علیه سیاست های ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا است.

کد خبر 360943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha