مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از اقدامات مهم طرح تحول سلامت، سرشماری سراسری وضعیت سلامت ایرانیان است که در تمام حاشیه شهرها و اغلب شهرهای کوچک تمام‌شده و اکنون در تهران و شهرهای بزرگ در حال اجراست.

سامانه سیب

ايرج حريرچي در اين‌باره به ايرنا گفت: هدف از اجراي اين طرح بزرگ بهداشتي، پيشگيري از بروز بيماري‌ها به‌خصوص بيماري‌هاي غيرواگير و ارتقاي سلامت همه آحاد ايرانيان با ارائه خدمات فعال از سوي وزارت بهداشت است. وي با بيان اينكه طرح سرشماري سراسري و ثبت اطلاعات سلامت ايرانيان يك برنامه جاري و تدريجي است كه در چند مرحله اجرا مي‌شود، گفت: مرحله اول اين است كه از همه مردم مي‌خواهيم و فراخوان عمومي مي‌دهيم كه به خانه‌هاي بهداشت و مراكز بهداشتي در روستاها و پايگاه‌هاي سلامت، مراكز بهداشتي و مراكز جامع سلامت در شهرها و حاشيه شهرها مراجعه و اطلاعات پرونده الكترونيك سلامت خود را تكميل كنند.

حريرچي افزود: مرحله بعدي اين است كه اگر فرد يا افرادي به هر دليل ازجمله اشتغال، كهولت سن، نداشتن اطلاعات يا آگاهي كافي از اين برنامه سراسري به مراكز بهداشتي مراجعه نكرد، مأموران وزارت بهداشت به در خانه آنان مراجعه مي‌كنند.

سخنگوي وزير بهداشت گفت: در اين طرح ملي وضعيت سلامت همه مردم كشور شناسايي و با اطلاعات دقيق ثبت مي‌شود و اطلاعات سلامت همه مردم در سامانه الكترونيك «سيب» وارد مي‌شود و براي همه مردم پرونده الكترونيك سلامت تشكيل مي‌شود. وي تأكيدكرد: براي كامل شدن اطلاعات سلامت مردم در اكثر موارد كار سرشماري را انجام مي‌دهيم، اين كار در حاشيه شهرها و شهرهاي كوچك با مراجعه مأموران وزارت بهداشت تقريبا در حد 100درصد تكميل شده و اكنون كار سرشماري شهرهاي بزرگ شروع شده و در حال تكميل است.

حريرچي ادامه داد: در اين طرح محل اسكان، شماره تلفن و اسامي مردم در سامانه الكترونيك سلامت ثبت مي‌شود و از آنان خواسته مي‌شود براي تكميل اطلاعات به مراكز بهداشتي مراجعه كنند، ضمن اينكه تبليغات محيطي با گذاشتن پلاكارد در مساجد و محلات براي آگاهي مردم و مراجعه آنان انجام مي‌شود.

کد خبر 361275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha