یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حصارها Fences یک فیلم در سبک درام اجتماعی به کارگردانی دنزل واشینگتن و بازیگری وی و ویولا دیویس است که در اسکار ۸۹ در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شده است.

حصارها در ژانر درام اجتماعي به موضوع هميشگي و مورد منازعه روابط پسران و پدران مي‌پردازد. رفتار پدر با پسر چه بيان‌كننده رابطه صميمانه و چه روايتگر رفتاري خصمانه باشد همواره در سينماي درام اجتماعي دستمايه ساخت آثار پرشمار و بعضا قابل توجه و درخشاني هم بوده است.

دنزل واشينگتن در حصارها ( بابازي خودش) روايتگر یک بازیکن حرفه‌ای بیس بال به نام تروي مكسول در دهه 1950 است، او از سالها پيش و از وقتي كفش‌ها را آويخته با مصايب پرشماري روبرو شده تا جايي كه مدتهااست شغلي بهتر از رفتگري بدست نياورده است.

در همين راستا پسر او به نام كوري تصميم دارد مانند پدر يك بازيكن حرفه‌اي شود اما زينهارهاي پدر براي منصرف شدن وي كار را به بدتر مي‌كند. مادر خانواده ( با بازي ويولا ديويس در نقش رز) نيز اين وسط درمانده است تا چگونه اوضاع را ساماندهي كند. آيا طرف همسر را بگيرد يا اينكه كمك كند روياهاي پسرش به سرمنزل مقصود برسد؟ با اينهمه پسر باور ندارد كه زمينه براي ظهور و بروز يك بازيكن حرفه اي سياهپوست در اين زمانه هرگز مهيا نيست...

حصارها با 140 دقيقه زمان و يك بودجه تقريبا جمع و جور يك درام اجتماعي سهل و ممتنع است كه ارزش يكبار ديدن را دارد. بازيها بواسطه فيلمنامه قوي و پرداخت خوب عالي از كار درآمده و در مجموع در حال و هوايي كه هاليوود قصد دارد به هرنحوي توجه بيشتر به "سفيد‌ها" را رد كند گزينه دم‌دستي براي نامزدي اسكار به شمار آمده است.

حصارها Fences  ساخته دنزل واشینگتن

کد خبر 362455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha