همشهری آنلاین: رئیس مرکز توسعه ارتباطات و آگهی‌های روزنامه همشهری با انتقاد از اینکه در حال حاضر هنوز یک دانشکده ویژه ارائه آموزش‌های آکادمیک حوزه تبلیغات در کشور وجود ندارد، گفت:

بخشی از تبلیغات، ذوق است ولی فقط ذوق هم نیست. ذوق زمانی کارایی پیدا می‌کند که در کنارش دانش وجود داشته باشد؛ بنابراین تبلیغات، علم و دانش است و باید آن را بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، محسن ميرزايي روز سه‌شنبه در «دومين كنفرانس مديريت بازاريابي» در دانشكده مديريت دانشگاه تهران كه با محوريت مديريت تبليغات برگزار شد، در آغاز سخنانش به سابقه تاريخي تبليغات در ايران اشاره كرد و گفت: تبليغات ايران در عمل از زمان اميركبير و اوايل سلطنت ناصرالدين شاه يعني حدود 180 سال گذشته شروع شد و راه درازي را تا كنون پيموده است اما رشد اين حوزه نامتناسب بوده است. در دوراني كه تبليغات را در وقايع اتفاقيه آغاز كرده‌ايم، شركت‌هاي تبليغاتي در آمريكا تازه در حال شكل‌گيري بوده‌اند. آنها ظرف چند دهه اوج گرفتند ولي رشد تبليغات در ايران اين‌گونه نبوده است.

ميرزايي كه داراي سابقه 60 ساله در حرفه روزنامه‌نگاري و تبليغات است، با يادآوري اينكه تبليغات نوين در ايران از دهه 30 و همزمان با رشد صنايع داخلي از جمله صنايع گرمايش و سرمايش و روغن نباتي و ... ظهور كرده است، خاطرنشان كرد: تبليغات نوين ايران به طور بومي شكل گرفته است و وامدار و متأثر از خارج نيست.

محسن ميرزايي در تشريح نحوه تأمين نيروي انساني براي حوزه تبليغات در ايران نيز گفت: افرادي كه وارد صنعت تبليغات شدند، تبليغات نخوانده بودند و بر اساس ذوق و شناختي كه از جامعه داشتند وارد اين حوزه شدند. در حال حاضر هم هنوز يك دانشكده ويژه ارائه آموزش‌هاي آكادميك حوزه تبليغات در كشور وجود ندارد. البته بخشي از تبليغات، ذوق است ولي فقط ذوق هم نيست. ذوق زماني كارايي پيدا مي‌كند كه در كنارش دانش وجود داشته باشد؛ بنابراين تبليغات، علم و دانش است و بايد آن را بياموزيم.

رئيس مركز توسعه ارتباطات و آگهي‌هاي روزنامه همشهري در ادامه پيشنهاد راه‌اندازي دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت تبليغات در دانشكده مديريت دانشگاه تهران را جهت آموزش كارگزاران تبليغات مطرح كرد.

وي در پايان، در سفارش‌هايي خطاب به اهالي صنعت و اهالي تبليغات، گفت: به اهالي صنعت مي‌گويم كه اين‌قدر دنبال تخفيف نباشيد و از كارگزار تبليغاتي، كار و فكر و ايده بخواهيد. از كارگزاران تبليغات هم مي‌خواهم كه با تخفيف پيش نرويد بلكه با دانش حركت كنيد؛ در غير اين صورت صنعت تبليغات متوقف مي‌شود.

کد خبر 362850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha