چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنان کره جنوبی اولین گروه از انسان‌ها در جهان هستند که امید به زندگی یا متوسط طول عمر در آنها از سن ۹۰ سالگی گذشته‌است.

زنان کره جنوبی

براساس گزارش BBC، كالج امپريال لندن و سازمان جهاني بهداشت با بررسي و تحليل طول عمر انسان‌ها در 35 كشور صنعتي به اين نتيجه رسيدند.

نتايج اين بررسي نشان داد انسان‌ها در سال 2030 طول عمر بيشتري خواهند داشت، و فاصله ميان طول عمر زنان و مردان در بيشتر كشورها كاهش خواهد يافت. محققان معتقدند اين يافته‌ها چالش‌هايي بزرگ را در زمينه حقوق بازنشستگي و خدمات نگهداري از سالمندان مطرح مي‌كنند.

به گفته مجيد عزتي محقق اين پروژه، كره جنوبي از شرايط مناسبي بهره مي‌برد، زيرا برابري در زمينه‌هاي مختلف مانند تحصيلات يا تغذيه براي همه شهروندان اين كشور وجود دارد. همچنين اين كشور به خوبي توانسته مشكل فشار خون را حل كند و داراي كمترين افراد مبتلا به اضافه‌وزن در جهان است.

اين نتايج همچنين پيش‌بيني كرده است كه رتبه ژاپن كه زماني از بالاترين ميزان اميد به زندگي و طول عمر برخوردار بود، در رتبه‌بندي‌هاي جهانش كاهش پيدا خواهد‌كرد. اين كشور درحال حاضر از بالاترين متوسط طول عمر براي زنان برخوردار است، اما به زودي كره جنوبي و فرانسه جاي ژاپن را خواهند گرفت و در عين حال متوسط طول عمر مردان ژاپني نيز از رتبه چهارم به يازدهم سقوط خواهد كرد.

متوسط طول عمر آمريكايي‌ها نيز تا سال 2030 به پايين‌ترين ميزان در ميان كشورهاي ثروتمند جهان خواهد رسيد. براساس نتايج اين مطالعه، متوسط طول عمر آمريكايي‌ها در ميان مردان 80 و براي زنان 83 سال خواهد بود. همچنين آمريكايي‌ها از نظر قد نيز دچار افت شده‌اند و اين به معني آن است كه گزينه‌اي در تغذيه دوران كودكي آمريكايي‌ها تغيير يافته‌است.

در اين مطالعه همچنين به فاصله ميان متوسط طول عمر زنان و مردان اشاره شده‌است. به گفته پروفسور عزتي،‌مردان همواره از سبك زندگي ناسالم‌تري از زنان برخوردار بوده‌اند و همين باعث شده تا طول عمر كمتري از زنان داشته‌باشند. مردان نسبت به زنان بيشتر سيگار مي‌كشند،‌نوشيدني‌هاي الكلي بيشتري مصرف مي‌كنند، بيشتر در معرض تصادفات رانندگي قرار دارند، اما با شبيه‌تر شدن سبك زندگي ميان زنان و مردان، فاصله ميان متوسط طول عمر اين دو نيز درحال كاهش يافتن است.

اين مطالعه با استفاده از شيوه‌هاي مشابه با آنچه براي پيش‌بيني آب و هوا استفاده مي‌شود،‌ براي پيش‌بيني اين اطلاعات استفاده كرده‌اند و با تركيب 21 مدل رياضي روند‌هاي گذشته را براي پيش‌بيني آنچه در آينده رخ خواهد داد، مورد بررسي قرار دادند. در اين روند عوامل مختلفي مانند ميزان مصرف دخانيات، پيشرفت‌هاي پزشكي و الگوي چاقي مورد بررسي قرار گرفتند.

کد خبر 362905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha