چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازی رول بال بین دو تیم انجام می‌شود و بازیکنان باید در این بازی از اسکیت استفاده کنند.

Rollball

هر تیم از دوازده بازیکن تشکیل می‌شود که شش بازیکن درون زمین و شش بازیکن ذخیره هستند. هدف اصلی در این بازی زدن تعداد گل‌های بیشتر در زمان معین می‌باشد. از ویژگی‌های اصلی این بازی این است که توپ می‌تواند توسط یک دست یا هر دو دست نگه داشته شود، حتی زمانی که به بازیکن‌های دیگر پاس داده می‌شود و همچنین توپ باید مدام با زمین برخورد کند. زمین بازی باید مسطح و سفت باشد، البته می‌توان در پیست‌های یخی با اسکیت‌های مخصوص بازی کرد.

  • زمین بازی:

زمین مسابقه باید از یکی از مواد زیر ساخته شده باشد:


1- بتون 2- قیر 3- کف پوش 4- چوب 5- یخ

سطح زمین باید ضد برگشت نور باشد.

هر تیم 12 بازیکن دارد که شامل بازیکنان اصلی (يك دروازه‌بان و پنج بازيكن وسط زمين) و تعویضی (شش بازيكن) و یک مربی و یک کمک مربی یا سرپرست می‌باشد.

  • زمان بازي:

زمان بازي رول بال دو تا 25 دقيقه است كه بين آنها 10 دقيقه زمان استراحت وجود دارد.

اگر یک بازی مساوی شد، در دو زمان اضافه پنج دقیقه‌ای با دو دقیقه استراحت ادامه می‌یابد. اگر بازهم نتیجه برابر شد، بازی تا جایی ادامه می یابد که اولین گل به ثمر برسد.

لازم به ذكر است كه تيم ملي رول بال ايران در دومين دوره رقابت‌هاي جهاني در سال 1392 در كنيا و در اولين حضور خود در اين رقابت‌ها موفق به كسب عنوان نايب قهرماني شد.

تيم كشورمان با شكست دانمارك در نيمه نهايي به ديدار فينال راه يافت، اما در اين بازي نتيجه را به هند واگذار كرد و مدال نقره جهان را به دست آورد.

کد خبر 362912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha