مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بدون شک تماشای بزرگ‌ترین مزرعه تولید برق خورشیدی آن هم از فضا دیدنی خواهد بود و این امکانی است که ناسا فراهم کرده است.

تماشای بزرگ‌ترین مزرعه تولید برق خورشیدی از فضا

به گزارش مهر، در حالی که تأمین انرژی در دنیا به یک چالش فراگیر تبدیل شده است، توسعه مزارع تولید برق از خورشید آن هم با تکیه بر صفحات بزرگ خورشیدی یک راه حل امیدوارکننده محسوب می‌شود و به همین دلیل در سال‌های اخیر این روند توسعه قابل توجهی یافته است.

پارک خورشیدی Dam در چین هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین مزرعه برق خورشیدی جهان محسوب می‌شود. این مزرعه خورشیدی با ظرفیت ۸۵۰ مگاوات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در عصر حاضر محسوب می‌شود.

به تازگی ناسا تصاویری را از این مزرعه بزرگ خورشیدی منتشر کرده که در آن فرآیند رشد سریع آن به خوبی دیده می‌شود.

این تصاویر توسط ثبت کننده تصویر Operational Land Imager که بر روی ماهواره Landsat ۸ نصب شده گرفته شده است. این همان ماهواره‌ای است که گوگل ارت از آن برای تصویربرداری دقیق از سراسر زمین استفاده می‌کند. این ماهواره در سال ۲۰۱۳ به فضا پرتاب شد.

تصاویر ثبت شده توسط این ماهواره نشان می‌دهد که پارک خورشیدی Dam چین هم اکنون دارای چهار میلیون صفحه خورشیدی است و این در حالی است که شمار صفحات خورشیدی نصب شده در مزرعه خورشیدی Kamuthi هند که پیشتر یک رکورددار بود تنها ۲.۵ میلیون قطعه است.

در حال حاضر چین خود را به عنوان قدرت پیشگام در زمینه تولید برق از خورشید معرفی کرده است.

کد خبر 363145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha