همشهری آنلاین: منابع خبری افغانستان اعلام کردند که ۸ زن و کودک در استان فراه در غرب این کشور در حمله هوایی نظامیان آمریکایی کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

۸ زن و کودک در حمله هواپیمای آمریکایی در «فراه» افغانستان کشته شدند

به گزارش ایرنا، سایت «طلوع نیوز» روز شنبه نوشت که این حمله روز گذشته در منطقه «تودانک» شهرستان «بالابلوک» رخ داده و زخمی های این رویداد که زنان و کودکان نیز در بین آنان حضور دارند به بیمارستان منتقل شده اند.

در دی ماه امسال نیز هواپیماهای نیروهای خارجی یا «حمایت قاطع» در منطقه موسوم به «بز قندهاری» در استان قندوز 50 کشته و زخمی برجای گذاشت.

نیروهای امریکائی و ناتو از سال 2001 میلادی بارها غیرنظامیان را در حملات هوائی هدف قرار داده اند، اما به دنبال این حملات گفته اند که اشتباه صورت گرفته است.

یکی از هولناک ترین حمله های امریکا به مراکز غیرنظامی افغانستان سال گذشته در استان قندوز صورت گرفت و بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز مرکز این استان، بمباران شد و ساختمان این بیمارستان دچار آتش سوزی و تخریب شد و بیش از 40 کشته و صدها زخمی برجای گذاشت.

فرماندهان نظامی امریکا پس از این حمله سخنان ضد و نقیضی را مطرح کردند و در حالی که برخی از آنان گفتند که این حمله به درخواست نظامیان افغان صورت گرفته است، برخی دیگر آن را حمله ای اشتباهی قلمداد کردند.

شماری از فرماندهان نظامی امریکا گفتند که گروه طالبان هنگام تصرف شهر قندوز در این بیمارستان مستقر شده بودند و از آنجا به سمت نیروهای دولتی شلیک می کردند، اما پزشکان بدون مرز این ادعاها را رد کردند و گفتند که زمانی که بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز مورد حمله قرار گرفت، هیچ جنگجوئی در آن حضور نداشت.

کد خبر 363912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha