همشهری آنلاین: طبق پیش بینی های هواشناسی با توجه به بارندگی و وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور احتمال سیلابی شدن معابر و مسیل ها در این مناطق وجود دارد.

به گزارش مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی فارس، خراسان جنوبی؛ بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در خراسان رضوی پیش بینی شده است.

جزایر خلیج فارس امروز گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق، با احتمال رخداد صاعقه و تگرگ خواهد بود و سطح دریا نیز نا آرام و مواج پیش بینی می شود.

بارش برف در جاده های کوهستانی موجب لغزندگی و وقوع مه سبب کاهش دید در جاده های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی می شود. همچنین رخداد تندر در مناطق جنوبی احتمال وقوع صاعقه و تگرگ یا سیلابی شدن مسیلها را در پی دارد.

در این شرایط برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقداماتی از جمله به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در نواحی کوهستانی برفگیر،خودداری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیلهای حتی خشک و انجام تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت توسط صاعقه یا تگرگ توصیه می شود.

 

کد خبر 365580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha