یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

مجید مظفری: سال ۹۵ سال از دست‌دادن‌ها بود، به‌خصوص برای هنرمندان که چهره‌های تابناکی از میانشان روانه خانه ابدی شدند.

مجید مظفری

فرشته مرگ تا روزهاي آخر سال هم در ميان هنرمندان حكم تقدير الهي را اجرا مي‌كرد. به سالي كه سپري شد مي‌انديشم و به چهره‌هايي كه از دستشان داديم. به عباس كيارستمي كه سينماگري جهاني بود، به استاد داود رشيدي، استاد جعفر والي، حسن جوهرچي، علي معلم، خسرو شجاع‌زاده و آخرين مسافر از ميان اهل هنر افشين يداللهي كه ناباورانه از دستش داديم.

در سالي كه گذشت آتش‌نشان‌هاي فداكار را هم در ماجراي تلخ ساختمان پلاسكو از دست داديم. حالا كه به سال96 رسيده‌ايم، اميدوارم امسال سال به‌دست‌آوردن‌ها باشد. سال كاميابي‌ها سالي خوب و خوش براي ملت ايران كه شايسته بهترين‌هايند. در همين روزهاي اول سال تصميم بگيريم با يكديگر مهربان‌تر باشيم. قدر همديگر را بيشتر بدانيم.

در حوزه روابط شخصي و اجتماعي با همدلي و بالا بردن فرهنگ مدارا مي‌توانيم جلوي بسياري از آسيب‌ها را بگيريم. البته كه در كلانشهرها با مشكلات پيچيده‌اي مواجهيم كه بايد مسئولان عزمي جدي براي رفعش داشته باشند. يكي از مهم‌ترين و مشهودترين مشكلات، مسئله ترافيك و آلودگي هواست. در مورد تهران اين نكته بارها گفته شده را بايد تكرار كرد كه اين شهر ظرفيت اين جمعيت انبوه را ندارد.

جمعيتي كه در طول روز بيشتر از ساكنان تهران هم مي‌شود. چون جمعيت زيادي در اطراف شهر سكونت دارند و محل كارشان تهران است. مثل كرج كه البته ديگر به تهران چسبيده و صبح‌هاي زود جمعيت بسيار زيادي خودشان را به پايتخت مي‌رسانند و شب خسته و كوفته اين مسير را بازمي‌گردند. چرا كسي كه مثلا در حصارك كرج زندگي مي‌كند نبايد شغلي آبرومند در نزديكي منزلش بيابد. اساسا چرا بايد همه راه‌ها به تهران ختم شود؟

با اين همه اتومبيل و اين جمعيت چندميليوني، طبيعي است كه ترافيك امان همه را ببرد. توصيه مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي هم زماني مي‌تواند معنا داشته باشد كه ما امكانات كافي در اختيارشان بگذاريم. در سالي كه اميدواريم سال به‌دست‌آوردن‌ها باشد، دست‌كم در اين زمينه شاهد توسعه‌اي اميدبخش باشيم. سالي كه كمتر از آلودگي هوا رنج ببريم. كمتر در ترافيك معطل شويم و اعصابمان كمتر فرسوده شود. سالي كه تازه شروع كرده‌ايم را با به‌دست ‌آوردن چيزهاي خوب همراه كنيم و ان‌شاءالله كمتر از دست بدهيم.

  • بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون
کد خبر 365797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha