همشهری‌آنلاین: دیده‌بان حقوق بشر دوشنبه ۱۴ فروردین با انتشار گزارشی از اقدام مقام‌های رژیم صهیونیستی که اجازه دسترسی به نوار غزه برای بررسی وضعیت حقوق بشر در آنجا را ندادند، انتقاد کرد.

 دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش ۴۷ صفحه‌ای تاکید کرد که محدودیت‌های مسافرتی، ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره این‌که به سازمان‌های حقوق بشری به عنوان یک منبع مهم تحقیقاتی درباره جرایم احتمالی دوران جنگ سال ۲۰۱۴ غزه اتکا می‌کند، زیر سوال می‌برد.

این نهاد حقوق بشری همچنین اعلام کرد، مصر هم محدودیت‌های مسافرتی سختی اعمال کرده و حماس نیز از اعضای کمیته‌های حقوق بشری حفاظت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ مقام‌های رژیم صهیونیستی مدعی هستند که محدودیت‌های مسافرتی به غزه به دلایل امنیتی است.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر به دادگاه کیفری بین‌الملل پیشنهاد داده تا تحقیقات درباره "جرایم جدی بالقوه در فلسطین از ژوئن سال ۲۰۱۴" را بررسی کند.

نیروی هوایی و ارتش رژیم صهیونیستی در ژوئن ۲۰۱۴ نوار غزه را هدف حمله‌هاي سنگین خود قرار دادند و طبق گزارش وزیر بهداشت غزه، دو هزار و 40 تن از اهالی غزه طی این حمله‌ها کشته شدند که ۸۰ درصد از این افراد را غیر نظامیان تشکیل می‌دادند.

کد خبر 365827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha