همشهری آنلاین: وزیر انرژی روسیه گفت: تولید نفت خود را در ماه گذشته میلادی ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دادیم و قرار است برای ماه جاری میلادی این رقم را به ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهیم.

oil

مهر به نقل از رویترز نوشت: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: تولید نفت روسیه در ماه گذشته میلادی یعنی مارس به ۱۱.۰۵ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن کاهش روزانه ۲۰۰ هزار بشکه‌ای را نشان می‌دهد.

به گفته این مقام روسی، این مقدار روند نزولی در راستای توافق کاهش تولید نفت از سوی کشورهای تولیدکننده و پایبندی روسیه به این پیمان است.

همچنین نواک تصریح کرد که روسیه تولید نفت خود را تا پایان سه ماه اول سال جاری میلادی ۲۰۰ هزار بشکه در روز و تا پایان ماه آوریل ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

در همین حال کشورهای عضو اوپک و نیز ۱۱ کشور غیراوپکی در دسامبر سال گذشته میلادی به منظور برقراری توازن میان عرضه و تقاضا و نیز تقویت بهای جهانی نفت، با کاهش تولید روزانه تقریبا ۱.۸ میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند.

توافق کاهش تولید از سوی کشورهای تولیدکننده تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی تداوم خواهد داشت و اکنون تمدید آن برای نیمه دوم سال جاری میلادی از سوی کشورها در حال بررسی است و جلسه نیمسال اول اوپک در سال ۲۰۱۷ میلادی قرار است در بیست و پنجم می(چهارم خردادماه) برگزار شود.

کد خبر 365859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha