سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

یاسر فلاح: قرار است دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از ۲۶ تا ۲۹ فروردین امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.

اين نمايشگاه در دوره‌هاي گذشته در تاريخ‌هاي ديگري برگزار مي‌شد اما امسال با توجه به شرايط مطلوب آب و هوايي تهران در فروردين ماه، فاصله زماني مناسب با تاريخ برگزاري مجامع شركت‌ها و احتمال حضور بيشتر مخاطبان خارجي در اين مقطع زماني، زمان برگزاري اين نمايشگاه تغيير كرد.

از سوي ديگر همواره مهم‌ترين هدف از برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي بورس، بانك و بيمه، فرهنگسازي بوده است كه معمولا مراكز آموزشي و تخصصي در فصل تابستان فعال نيستند، به‌نظر مي‌رسد با تغيير تاريخ برگزاري نمايشگاه، امكان حضور بيشتر اين قشر در فضاي نمايشگاه امسال فراهم شده است. دپارتمان‌هاي مديريت مالي، اقتصاد و حسابداري دانشگاه‌ها مي‌توانند با حضور در اين نمايشگاه از نزديك با دستاوردهاي صنعت مالي و مديران بخش‌هاي مختلف آشنا شوند و به تبادل نظر بپردازند.

از سوي ديگر هماهنگي‌هاي لازم براي حضور انجمن‌هاي علمي مانند انجمن مالي اسلامي، انجمن علوم مالي ايران و انجمن مهندسي مالي در نمايشگاه امسال به عمل آمده، همچنين براي برگزاري كرسي‌هاي آزاد‌انديشي اقتصادي، با دانشگاه‌هاي مهم كشور مكاتبات لازم انجام شده است. همچنين در ايران فاينكس 2017دومين رويداد استارت‌آپ‌هاي مالي ايران، خاورميانه و شمال آفريقا برگزار خواهد شد.

معرفي استارت‌آپ‌ها به نهادها و سازمان‌هاي حامي و سرمايه‌گذار و تأمين مالي اين پيشروهاي اقتصادي، از اهداف برگزاري دومين رويداد بزرگ استارت‌آپي كشور است، به‌علاوه اينكه برگزاري اين نمايشگاه فرصت مناسبي در اختيار دانش آموختگان، كارآفرينان و استارت‌آپ ايجاد كرده و زمان انتظار و هزينه ورود به بازار كار را براي آنها كاهش مي‌دهد.

از طرف ديگر با توجه به نامگذاري سال جديد از سوي رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتي؛ توليد - اشتغال و نقش شركت‌هاي كوچك و متوسط و دانش بنيان در پيشبرد اين امر مهم، مشاركت آنها در اين رويداد بين‌المللي هدفگذاري‌شده و در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت. در مجموع تلاش شده برگزاري اين نمايشگاه با جذابيت همراه باشد به همين منظور در حاشيه اين رويداد بين‌المللي، نمايشگاه كاريكاتور با محور اصلي بازار سرمايه و همچنين مسابقه بورس كاپ اجرا مي‌شود كه هدف از برگزاري بورس كاپ افزايش جذابيت و آشنايي عموم جامعه با سازوكار بازار سرمايه است. بورس كاپ در واقع شبيه ساز بورس است و در اين بازي، بازديدكنندگان در گروه‌هاي چند نفره، بين 10تا 15دقيقه با هم مسابقه مي‌دهند.

همانطور كه اشاره شد از اهداف مهم برگزاري ايران فاينكس2017، فرهنگسازي و آموزش و معرفي آخرين دستاوردهاي بازار سرمايه به مخاطبان است به همين منظور براي برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي در هر سه حوزه بورس، بانك و بيمه و همچنين برپايي غرفه كودك و نوجوان براي فرهنگسازي، آموزش و اطلاع‌رساني، برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام‌شده و همچنين دالان‌فرهنگسازي به‌عنوان راهنماي ورود مخاطبان به بازار مالي طراحي شده است.

براساس برنامه‌هاي نهايي‌شده براي ايران فاينكس2017 قرار است اين نمايشگاه با حضور شخصيت‌هاي سياسي، مقامات اقتصادي، كارشناسان و متخصصان افتتاح شود. با توجه به اهميت ابعاد بين‌المللي آن، شرايط حضور و بازديد مهمانان خارجي هم از غرفه‌هاي مختلف مهيا شده است.

خوشبختانه با توجه به اين حجم از برنامه‌هاي تدوين شده استقبال مشاركت‌كنندگان براي حضور در نمايشگاه امسال كم سابقه بوده به‌طوري كه تاكنون بيش از ۲۸۰شركت آمادگي خود را براي حضور در اين نمايشگاه اعلام كرده‌اند و مساحتي بالغ بر 34هزارمترمربع به ايران فاينكس2017 اختصاص يافته كه 15هزارمترمربع آن فضاي مفيد است.

  • رئيس شوراي اطلاع‌رساني بازار سرمايه
کد خبر 366060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha