شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری دو - شاهین خلیلی: مثل فشفشه بالا و پایین می‌پرید و ذوق می‌کرد. کفش‌های نویش را در آغوش گرفته بود و با چشمانی براق به مهمان‌های خانه لبخند می‌زد.

کمک به تهیدستان

 وقتي مهمان‌ها از جايشان بلند شدند كه بروند چشمان براقش به اشك نشست و با بغضي در گلو گفت: مي‌شود بيشتر بمانيد؟ يكي از مهمان‌ها گفت: پسرم بايد چند جاي ديگر هم سر بزنيم، بچه‌هاي ديگري هم هستند كه مثل تو منتظرند. او با ناراحتي نگاهي كرد و گفت: فقط چند دقيقه! آخر ما هيچ‌وقت مهمان نداريم. هيچ‌كس به خانه ما نمي‌آيد. همه فكر مي‌كنند ما خيلي بدبختيم و هيچ‌كس دوستمان ندارد. الان ماشين شما كنار خانه ما پارك است و من مي‌توانم به دوستانم بگويم كه مهمان داريم. برايمان از تهران مهمان آمده است. تو را به خدا يك كم بيشتر بمانيد.

آنچه خوانديد قصه نيست. شرح زندگي پسركي خردسال است كه در يكي از روستاهاي كهگيلويه و بويراحمد زندگي مي‌كند و پدرش را از دست داده است. وقتي آن روز 2نفر از اعضاي مؤسسه خيريه عترت بوتراب براي تقديم بسته موادغذايي و اهداي هديه به خانه آنها رفتند هيچ‌وقت فكر نمي‌كردند كه آرزوي يك پسربچه مي‌تواند فقط مهمان‌شدن در خانه آنها باشد.

مهدي صفايي، مسئول روابط عمومي مؤسسه در اين‌باره مي‌گويد: حدود 3سالي مي‌شود كه بسته‌هاي موادغذايي و يك‌سري اسباب‌بازي را به مناطق محروم مي‌بريم و بين ايتام و مادران سرپرست خانوار توزيع مي‌كنيم. در اين سفرها شاهد برخوردهاي زيبا و نابي از سوي اين افراد هستيم. گاهي اشك شوق يك مادر را مي‌بينيم و گاهي خنده‌هاي كودكانه يك دختر 5ساله كه از ديدن عروسك ذوق‌زده شده است.

امسال هم همچون سال‌هاي قبل، بسته‌ها آماده و از نيمه دوم اسفند بين نيازمندان توزيع شد. سعي كرديم بسته‌هاي كاملي تهيه كنيم. از برنج و شكر و روغن گرفته تا تن‌ماهي و حبوبات و ماكاروني در آنها قرار داديم. علاوه بر اين يك بسته‌شكلات براي شب عيد، يكسري هديه براساس سن كودك خانواده و مجله‌هاي كودك و نوجوان در بسته‌ها قرار داديم كه به اين افراد اهدا كنيم.

صفايي با اشاره به اينكه 7هزار يتيم و 4هزار مادر سرپرست خانواده تحت پوشش مؤسسه هستند مي‌گويد: مؤسسه عترت بوتراب در مناطق محروم استان‌هاي آذربايجان‌غربي، ايلام، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد و چهارمحال‌و‌بختياري فعاليت مي‌كند و سعي دارد به جاي جذب كمك‌هاي مالي خيرين روي نذر فرهنگي كار كند و از تخصص افراد در اين مناطق بهره ببرد.

او به اجراي كمپين «من هم عمو نوروزم» اشاره مي‌كند و مي‌گويد: كمپيني با هدف جلب نظر نيكوكاران به راه انداختيم تا همه افراد به دور و بر خود با دقت بيشتري نگاه كنند و اگر هديه‌اي براي عيدي فرزند خود مي‌خرند هديه‌اي هم به كودك محروم همسايه تقديم كنند. اين كمپين تا اسفند‌ماه 5هزار عضو افتخاري داشته كه ما پيش‌بيني مي‌كنيم با تبليغاتي كه انجام خواهد شد به بيش از اين تعداد برسد. صفايي مي‌گويد: جاي خالي پدر هميشه در زندگي اين بچه‌ها ديده مي‌شود اما در شب عيد مشهودتر است، به همين دليل ما سعي كرديم با راه‌اندازي اين كمپين براي كودكاني كه از نعمت پدر محرومند، هديه تهيه كنيم و لب‌هاي آنها را در شب عيد به شادي باز كنيم.

او به برنامه توانمند‌سازي‌ خانواده‌هاي نيازمند هم اشاره مي‌كند و مي‌گويد: به همت نيكوكاران به‌صورت پايلوت در شهرستان خوي كارگاه خياطي راه‌اندازي كرده‌ايم كه الان حدود 100نفر مشغول به كارند و قرار است ظرفيت كارگاه تا 300نفر هم برسد.

کد خبر 366315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha