مرد جوان وقتی از خانواده دختر موردعلاقه‌اش جواب رد شنید دست به گروگانگیری زد. او با تهدید اسلحه زن جوان و ۵عضو خانواده وی را ربود اما در نهایت با حضور تیم رهایی گروگان نوپو و عملیات ضربتی، این گروگانگیری خاتمه یافت.

حوادث

ماجرا از بعدازظهر سه‌شنبه آغاز شد. آن روز مردي سراسيمه به كلانتري مهرگان مشهد رفت و مدعي شد كه فرد آشنايي خواهر 23ساله‌اش را به همراه 5نفر ديگر از اعضاي خانواده‌اش ربوده و به محل نامعلومي منتقل كرده است.با اظهارات اين مرد تحقيقات در اين زمينه آغاز و مشخص شد كه آدم‌ربا، خواستگار سمج دختر اين خانواده بوده است.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او از مدت‌ها قبل با اين خانواده آشنا بوده اما در نهايت وقتي ديده خانواده دختر موردعلاقه‌اش راضي به ازدواج آنها نيست دست به گروگانگيري زده است. طبق اطلاعات به‌دست آمده از سوي پليس، اين مرد روز حادثه راهي خانه دختر موردعلاقه‌‌اش در بلوار طبرسي شده و با تهديد اسلحه وي را به همراه ساير اعضاي خانواده‌اش ربوده و سوار بر خودرو به مكان ديگري منتقل كرده است. در اين ميان مادر خانواده توانسته بود در تماس تلفني با برادرش كه تنها چند ثانيه طول كشيده بود به وي اطلاع دهد كه گروگانگير مسلح آنها را به خانه‌اي مسكوني منتقل كرده است.

با اين اطلاعات جست‌وجوها براي شناسايي محلي كه مرد مسلح گروگان‌هايش را به آنجا منتقل كرده بود، آغاز شد اما هيچ سرنخي جز هويت گروگانگير در دست پليس نبود. با اين حال تحقيقات ادامه يافت تا اينكه حدود ساعت 03:2 بامداد محل اختفاي مرد مسلح شناسايي شد. به اين ترتيب تيمي از مأموران راهي خانه مورد نظر شدند و آنجا را محاصره كردند.

آنها با مذاكره با مرد مسلح از وي خواستند كه گروگان‌هايش را آزاد كند اما اين مرد پليس را تهديد كرد كه اگر محل را ترك نكند دست به تيراندازي خواهد زد. او براي ترساندن مأموران تهديد خود را عملي كرد و با شليك به سوي آنها و يكي از گروگان‌ها، زن 23ساله را از ناحيه كتف مجروح كرد.

پس از اين ماجرا بود كه تيم رهايي گروگان يگان ويژه خراسان رضوي نيز وارد عمل شد و مأموران آموزش‌ديده پليس راهي محل گروگانگيري شدند. زن مجروح هنوز در خانه حضور داشت و مأموران با مذاكره با مرد مسلح از وي خواستند كه او را رها كند. در نهايت نيز وي پذيرفت و به اين ترتيب زن جوان پس از خروج از خانه به بيمارستان منتقل شد.

كارآگاهان پليس كه بهترين راه براي پايان دادن به اين ماجرا را در تسليم‌شدن گروگانگير مي‌ديدند به مذاكره با وي ادامه دادند. اين مذاكرات تا چند ساعت ديگر نيز ادامه يافت و در نهايت مرد مسلح 3نفر ديگر از گروگان‌ها را رها كرد اما همچنان مأموران را تهديد مي‌كرد كه اگر محل را ترك نكنند اقدام به تيراندازي خواهد كرد. در چنين شرايطي ماموران تيم رهايي گروگان در يك اقدام ناگهاني وارد خانه شدند و در يك لحظه گلوله‌اي به گلوي مرد مسلح كه غافلگير شده بود شليك كردند و او نقش زمين شد.

به گفته سرهنگ شريفي، رئيس پليس يگان ويژه خراسان رضوي، با حضور عوامل اورژانس، اين مرد به بیمارستان منتقل شد كه هم‌اكنون وضعیت عمومی وی رضایتبخش است. او ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم در پی جواب رد از سوی خانواده زن مورد علاقه‌اش اقدام به گروگانگیری کرده است.

کد خبر 366848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha