همشهری آنلاین: رئیس حزب کارگر انگلیس از تصمیم نخست وزیر این کشور برای اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرد.

استقبال حزب کارگر از برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس حزب کارگر انگلیس از تصمیم نخست وزیر این کشور برای اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به تصمیم ترزا می نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت:«از فرصتِ پیش آمده برای ما و برای اینکه بتوانیم مردم انگلیس را مجاب کنیم که مقابل این دولت و برنامه اقتصادی شکست خورده آن که نظام خدمات بهداشت و درمان ما را دچار مشکل و مدارس ما را با کسری بودجه مواجه کرده است و باعث شده بسیاری از مردم دچار تردید شوند، استقبال می کنیم. ما می خواهیم این گزینه را پیش روی مردم انگلیس قرار دهیم: جامعه ای که برای همه اهمیت قائل است، اقتصادی که برای همه مفید واقع می شود و همچنین شیوه ای برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) که برای همه مفید باشد.

کوربین در پاسخ به سوالی درباره محبوبیت پایینِ حزب کارگر در نظرسنجی ها گفت ما قصد داریم استدلال خود را مطرح کنیم که چگونه می توان این کشور را اداره کرد، چگونه اوضاع می تواند متفاوت باشد و ما می توانیم جامعه ای بسیار عادلانه تر داشته باشیم که برای همه اعضای جامعه ما مؤثر واقع شود. این گزینه پیشنهادی ما است و امیدوارم بتوانم آن را مطرح کنم.

ما استدلالمان را برای مقابله با بحران بودجه آموزش و همچنین مشکلات نظام بهداشت و درمان ملی و ایجاد اقتصادی مفید برای همه از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت ها و صنایع تولیدی خودمان که به همه مردم این کشور امید و فرصت واقعی خواهد داد، مطرح می کنیم. ما، دیدگاه اقتصادی کنونی را که بر کاهش جدی بودجه عمومی برای پرداخت (بدهی هایِ ناشی از) بحران بانکی سال 2008 میلادی تأکید دارد، به چالش می کشیم. ما می گوییم به جای این کار، باید روی اقتصاد و همچنین آینده سرمایه گذاری کرد.

کوربین افزود حزب ما، دیدگاهی را پیشنهاد می کند که کشوری بسیار عادلانه و شایسته تر را در مقایسه با شرایط کنونی ایجاد خواهد کرد. ما هم اکنون با نابرابری گسترده بین اقلیتِ ثروتمند و افراد ناامید بسیاری شاهد هستیم که در فقر به سر می برند.

رهبر حزب کارگر انگلیس در پاسخ به این سؤال که آیا تا هشتم ژوئن، زمان کافی برای انتقال پیام این حزب خواهد داشت، گفت من بلافاصله کارم را شروع می کنم. ما پیام خود را به گوش تک تک نقاط این کشور خواهیم رساند و در همه شهرها و روستاها، دولت این کشور را برای مناظره و بحث درباره مسائل، به چالش خواهیم کشید. ما برای پیروزی در انتخابات پیش رو مبارزه می کنیم. اگر ما در انتخابات پیروز شویم، بله (من نخست وزیر آینده انگلیس) خواهم شد و هدایتِ دولتی را بر عهده می گیرم که این کشور را متحول کند، مایه امید واقعی برای همه باشد و مهم تر از همه، اصلِ عدالت و فرصت اقتصادی برای همه را به ارمغان داشته باشد.

کد خبر 367435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha