جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از روند شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری ایران از افزایشی شدن شاخص تورم در ایران خبر داد که احتمال دارد با این روند نرخ تورم دوباره در سال‌جاری دورقمی شود.

البته اين نهاد آماري گزارش داده كه پس از تك‌رقمي شدن نرخ تورم در خردادماه سال گذشته (رقم 9.5درصد) و رسيدن آن به پايين‌ترين نرخ تورم در 25سال اخير يعني 6.8درصد در پايان سال 95 اين روند در نخستين‌ماه سال‌جاري متوقف و شاخص كل تورم با يك دهم درصد افزايش به 6.9درصد رسيده است.

به گزارش همشهري، نكته نگران‌كننده در روند شاخص تورم اينكه، تورم نقطه به نقطه به بالاترين ميزان در يك سال گذشته رسيده است؛ به‌گونه‌اي كه تورم نقطه به نقطه در يك سال اخير نخستين بار در بهمن‌ماه سال گذشته از تورم سالانه پيشي گرفته و به 9.4درصد در فروردين امسال رسيده كه رشدي 1.4درصدي را نسبت به اسفند پارسال نشان مي‌دهد.

گزارش مركز آمار ايران نشان مي‌دهد: درصد تغييرات گروه عمده «خوراكي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» در 12‌ماه منتهي به فروردين امسال نسبت به دوره مشابه سال پيش 8.5درصد بوده كه نسبت به تورم 12ماهه منتهي به اسفند95 (7.6درصد) 0.9درصد افزايش نشان مي‌دهد. نرخ تورم 12ماهه گروه اصلي «خوراكي‌ها» نسبت به‌ماه مشابه پارسال8.4درصد است. نرخ تورم گروه عمده «كالاهاي غيرخوراكي و خدمات» نيز نسبت به دوره مشابه پارسال 6.2درصد است كه نسبت به تورم 12ماهه منتهي به اسفند 95 (6.4درصد) دو دهم درصد كاهش يافته است.

نمودار

کد خبر 367662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha