دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: باشگاه سپیدرود رشت در سال ۱۳۵۳ همزمان با بازی‌های آسیایی تهران (۱۹۷۴) رسمأ آغاز به فعالیت کرد.

سپیدرود رشت

žسپید رود در واقع با خرید تیم فوتبال سلامت بخش - که نخستین تیمی بود که در رشت و گیلان برای ارتقا فوتبال تاسیس شد - فعالیت خود را اغاز کرد. مرحوم غلامرضا صومی بنیانگذار سپیدرود بوده است.

žرنگ پیراهن اول سپیدرودی‌ها از بدو تأسیس تاکنون قرمز و پیراهن دوم آن به رنگ سپید بوده است. سپیدرودی‌ها معروف به ارتش سرخ گیلان می‌باشند.

žسپیدرود رشت در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ یکی از تیم‌های مطرح باشگاهی در سطح ملی بوده است.

  • افتخارات:

قهرمان جام بین‌المللی آقاخان بنگلادش در سال ۱۳۵۶

قهرمان جام انقلاب در سال ۱۳۵۹

قهرمان لیگ گیلان در سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۴

قهرمان جام بین‌المللی خزر در سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۸۱

قهرمان جام حذفی گیلان در سال ۱۳۷۳

نایب قهرمان لیگ گیلان در سال‌های ۱۳۶۰، ۱۳۶۳، ۱۳۶۵، ۱۳۶۶، ۱۳۶۸، و ۱۳۷۰

  • سپیدرود در لیگ آزادگان:

سپیدرود در سال ۱۳۷۱ در دومین سال تشکیل لیگ آزادگان در لیگ دسته اول (لیگ برتر فعلی) حضور داشت. در گروه سپیدرود تیم‌های کشاورز تهران، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز، صنعت نفت آبادان، شهرداری جوان ساری، جنوب اهواز و کمای شیراز حضور داشتند.

  • žسپیدرود در فوتبال گیلان:

žسپیدرود رشت و ملوان انزلی از قدیمی‌ترین  باشگاه‌های فوتبال گیلان می‌باشند. درواقع فوتبال گیلان را با سپیدرود و ملوان می‌شناسند. قبل از فعالیت سپیدرود، باشگاهی بنام سلامت بخش فعالیت داشت. اکثر بازیکنان تیم سلامت بخش به سپیدرود آمدند تا تیم محبوب قرمزهای گیلان در سال ۱۳۵۳ متولد شود. مکان باشگاه سلامت بخش در اطراف سبزه میدان رشت بود.

žاوج قدرت سپیدرود در سال های دور و در دهه شصت بود. در سال‌هایی که فوتبال گیلان فقط یک قطب به نام ملوان انزلی داشت، درخشش سپیدرود رشت، فوتبال گیلان را به دو قطبی شدن سوق داد تا این رقابت موجب رشد فنی فوتبال گیلان و معرفی بازیکنانی بزرگ در فوتبال گیلان و ایران شود.

žحضور در ۴ دوره لیگ قدس در زمان جنگ تحمیلی تحت عنوان منتخب گیلان که شاکله این تیم از سپیدرود بوده است و کسب یک نایب قهرمانی و دو عنوان چهارمی در این مسابقات.

žگیلان در دوران دفاع مقدس به همراه تهران قطب فوتبال کشور بود وبازی‌های ملوان و سپیدرود یکی ازمهم‌ترین شهرآوردهای کشور بوده است.

مالکیت باشگاه سپیدرود رشت در تابستان ۹۷ با صدور رای شعبه ششم دادگاه عمومی و حقوقی رشتبه محمد نوین سپرده شد.

کد خبر 368658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha