چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مقام‌های ونزوئلایی اعلام کردند درخواست رسمی خود برای خروج از سازمان کشورهای آمریکایی را به دبیرخانه و رییس این سازمان ارائه کرده‌اند.

 پس از اخطارها و تهدیدهای مقام‌هاي دولت ونزوئلا درخصوص خروج اعتراضی از سازمان کشورهای امریکایی، خانم دلسی رودریگز، وزیر امور خارجه ونزوئلا با اعلام تصمیم کشورش مبنی بر خروج از این سازمان گفت، ما قبلا بارها اعلام کردیم برخی از کشورهای عضو سازمان کشورهای امریکایی به رهبری امریکا در امور داخلی ونزوئلا دخالت کرده و بر آتش تنش‌ها می‌افزایند.

او افزود: دولت امریکا و طرفدارانش یکی از عوامل اصلی آشوب‌ها و درگیری‌ها در کشور ما هستند و به علت ادامه این دخالت‌ها، دولت ونزوئلا از این سازمان خارج می‌شود.

ماه‌هاست که ونزوئلا شاهد ناآرامی ها و تظاهرات مخالفان و حامیان دولت است که بر اثر این ناآرامی‌ها تاکنون ده‌ها نفر کشته و صدها نفر دیگر مجروح شده‌اند، هر چند این کشور امریکای لاتین که به علت کاهش قیمت جهانی نفت با مشکلات فراوان اقتصادی و افزایش ناامنی‌های افسارگسیخته روبه‌رو شده است اما بسیاری از رهبران کشورهای آمریکای لاتین، دولت آمریکا و متحدانش را عامل اصلی نابسامانی ها در این کشور می‌دانند.

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، اوو مورالس، رئیس‌جمهور کشور بولیوی اخیرا با حمایت از دولت قانونی ونزوئلا و با اشاره به ناآرامی‌های کنونی در این کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد یک کودتای برنامه‌ریزی شده توسط دولت امریکا در ونزوئلا هستیم و هدف امریکا و متحدانش از دخالت در امور داخلی و تشویق شورش‌ها، تصاحب نفت و منابع سرشار طبیعی ونزوئلاست.

سازمان کشورهای امریکایی با عضویت 35 کشور قاره آمریکا در سال 1948 با هدف تشویق همکاری‌های اقتصادی بین اعضا تاسیس شد.

مقر سازمان کشورهای آمریکایی در واشنگتن قرار دارد.

کد خبر 368833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha