همشهری آنلاین: محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیسه و نایلون‌هایی با فناوری نانو شدند که می‌تواند در بیمارستان‌ها استفاده شود. این کیسه‌ها جایگزین مناسبی برای کیسه‌های کنونی هستند.

کیسه‌های نانویی با استحکام بالا ساخته شد

به گزارش مهر، بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت‌های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ۳ سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه ‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان کمک می‌کند.

یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش‌بنیان به تولید رسیده است، کیسه پلاستیکی حاوی نانو ذرات و نایلون مقاومت بالا حاوی نانوذرات است.

کیسه‌های پلاستیکی کاربرد فراوانی در زندگی بشر دارند. یکی از مشکلاتی که کارکنان بیمارستانی در مورد کیسه‌های زباله و فروشندگان میوه و تره بار در مورد کیسه‌های میوه عنوان می‌کنند مقاومت کششی بسیار کم کیسه‌های مصرفی است.

این کیسه‌هایی که با فناوری نانو در یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده‌اند در مقابل کوچک‌ترین فشاری پاره نمی‌شوند و وزن زیادی را تحمل می‌کنند. به طور کلی، دوام و استحکام کیسه‌های پلاستیکی از مهم‌ترین عوامل در ساخت آن‌ها است.

اغلب کیسه‌های پلاستیکی از پلی‌اتیلن ساخته شده‌اند. این کیسه‌ها در برخی موارد به دلیل استحکام کششی پایین دچار پارگی می‌شوند. از این رو استفاده از نانوذرات جهت بهبود خواص استحکام کششی کیسه‌ها مورد توجه محققان و صنعت‌گران قرار گرفته است.

این کیسه‌ها و نایلون‌های پلاستیکی توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو مورد تایید قرار گرفته‌اند و اکنون در بازار موجود است.

کد خبر 369296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha