همشهری آنلاین: محققان شرکت توسعه معادن الماس آمریکا قصد دارند با تزریق گاز دی‌اکسید کربن موجود در هوا به معادن الماس برداشت شده، گام مهمی در کاهش گازهای گلخانه‌ای بردارند.

ذخیره دی‌اکسیدکربن هوا در معادن الماس

به گزارش ایسنا، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در این پروژه کربن تولیدی ناشی از استخراج الماس از معادن آفریقای جنوبی در دوره 10 ساله به سنگ‌های بستر الماس تزریق شود.

سخنگوی شرکت استخراج معادن الماس در آفریقای جنوبی در مورد جزئیات این پروژه اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های زیست‌محیطی دولت آفریقای جنوبی مبنی بر پرداخت مالیات با توجه به میزان گازهای گلخانه‌ای تولیدی، با فعالیت گسترده استخراج از معادن الماس، حجم عظیمی از گازهای گلخانه‌ای توسط ماشین‌آلات حفاری، انتقال و فراروی الماس تولید می‌شود و تصمیم بر آن شد تا کربن تولید شده در سال‌های فعالیت این شرکت به معادن خالی سنگ کیمبرلیت تزریق شود.

وی در ادامه افزود: محققان شرکت با ترکیب دی‌اکسیدکربن با سنگ کیمبرلیت دریافتند که ترکیب ایجاد شده به صورت جامد و پایدار باقی می‌ماند، بنابر این با توجه به قابلیت ذخیره مقدار عظیم کربن در واحد، حجم این پروژه از نظر اجرایی امکان‌پذیر است.

طبق محاسبات انجام شده هزینه ذخیره هر تن گاز دی‌اکسیدکربن هوا در سنگ‌ کیمبرلیت بین 10 تا 20 دلار است.

در صورت موفقیت این پروژه گاز دی‌اکسیدکربن تصفیه شده از هوا برای میلیون‌ها سال غیرقابل بازگشت به جو خواهد بود.

کد خبر 369325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha