مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیمای آزمایشی نیروی هوایی آمریکا پس از ۷۱۸ روز پرواز در مدار زمین درحالی به زمین نشست که مقامات ارتشی اطلاعاتی درباره جزئیات عملیات این هواپیما ارائه نداده‌اند.

فضاپیما

براساس گزارش ساينس الرت، هوپيماي X-37B OTV-4 درمركز فضايي كندي و در باندي فرود آمد كه از سال 2011 و با پايان برنامه شاتل‌هاي ناسا بي‌استفاده باقي مانده‌بود.

اين هواپيماي بدون سرنشين خورشيدي كه شبيه به يك شاتل مينياتوري و بدون پنجره‌است، چهارمين پرواز X-37B را به پايان رساند. طرح اوليه اين هواپيما محصول همكاري ناسا و دارپا به شمار مي‌رود.

نيروي هوايي آمريكا از سال 2010 دوره‌اي از ماموريت‌هاي مداري با هواپيماهاي X-37B را آغاز كرد كه مدت زمان هريك نسبت به پرواز پيشين طولاني‌تر بود و اين چهارمين هواپيما از مجموعه اين پروازها است.

به گفته نيروي هوايي آمريكا،‌هدف اوليه از انجام اين عمليات مطالعه روي فناوري فضاپيماهاي قابل استفاده مجدد براي برنامه‌هاي فضايي آينده آمريكا و بررسي قابل بازگشت بودن اين فضاپيماها به زمين بوده‌است. نيروي هوايي جزئياتي بيش از اين در اختيار رسانه‌ها قرار نداده‌است، اما شايعات بر اين اساسند كه ممكن است ارتش آمريكا درحال آزمايش سيستم رانشي EM Drive است، سيستم رانشي كه ناسا آن را مورد مطالعه قرار داده و چين درحال آزمايش آن است.

همچنين اين احتمال وجود دارد كه نيروي هوايي قصد دارد از اين هواپيما به عنوان سلاحي در مدار زمين استفاده كند و يا آن را در عمليات تجسسي به كار ببندد.

کد خبر 369413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha