جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

اکران فیلم‌های نوبت دوم بهار در حالی آغاز شد که از میان ۵ فیلم تازه، «نهنگ عنبر ۲ » سامان مقدم در ۲ روز اول رکورد گیشه را زد و با وجود اکران تنها در ۳ شهر و سینماهای تهران به فروش ۷۰۰ میلیون تومانی رسید.

به گزارش همشهري، نهنگ عنبر2 كه با نام «سلكشن رويا» روي پرده‌ها رفته، در نخستين روز اكران يك مشكل جزئي در بخش مميزي داشت كه باعث شد در برخي سينما‌ها در نوبت مقرر به نمايش درنيايد. با اين حال، تازه‌ترين هنرنمايي رضا عطاران و دوستان خيلي زود به دل علاقه‌مندان نشست و البته نسبت خود را با ديگر فيلم‌هاي اكران‌شده روشن كرد.

فصل دوم نهنگ عنبر به‌احتمال فراوان تا پايان روز جمعه از مرز يك ميليارد تومان گذشته و حالا جدي‌ترين رقيب پرفروش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينماي ايران است.در اين جدول، «گشت2» سعيد سهيلي با 18ميليارد تومان فعلا دست‌نيافتني است و «خوب، بد، جلف» پيمان قاسمخاني با يك ميليارد تومان اختلاف پس از آن قرار دارد. «فروشنده» اصغر فرهادي هم كه تا همين 2هفته پيش صدرنشين بود، با كمي كمتر از 16ميليارد تومان سوم است. سهيلي به‌تازگي اعلام كرده درصورت يافتن فيلمنامه و داستان مناسب، ممكن است گشت3 را هم بسازد.

«آشوب»، «ويلايي‌ها»، «برادرم خسرو» و «قلب سفيد قاصدك» ديگر فيلم‌هاي اكران دوم بهار هستند كه نمايش خود را از 20ارديبهشت آغاز كردند. در اين ميان، نهنگ عنبر2 حدود 350ميليون تومان در 3شهر اصفهان، شيراز و مشهد فروخت و همين مقدار هم از گيشه تهران به جيب زد تا در 2روز 700ميليون توماني شود.

نكته عجيب عملكرد نااميدكننده ديگر فيلم‌هاي روي پرده بود كه هيچ‌كدام در 2روز به مرز 100ميليون تومان نرسيدند. ويلايي‌ها ساخته منير قيدي در 2روز اول تنها 40ميليون تومان فروخت كه حاصل گيشه 35ميليوني تهران و 5ميليوني در 2شهر ديگر بود. آشوب كاظم راستگفتار به فروش 36ميليون توماني رسيد و «نقطه كور» مهدي گلستانه در آستانه 300ميليوني شدن است. «تيك‌آف» احسان عبدي‌پور هم در 2هفته اكران به فروش 645ميليون توماني رسيده است.

  • اكران همزمان 2فيلم از حسيني

«برادرم خسرو» به كارگرداني احسان بيگلري با بازي شهاب حسيني، ناصر هاشمي و هنگامه قاضياني كه فعلا در تهران روي پرده سينماها رفته، در 2روز اول 61ميليون تومان فروخت. علاوه بر برادرم خسرو كه حسيني در آن بازيگر نقش اصلي است، «امتحان نهايي» ديگر فيلم اين بازيگر هم از چندي پيش به نمايش درآمده است. اين فيلم در سومين هفته اكران 430ميليون تومان فروخته كه حاصل 320ميليون تومان در ۹‌سالن تهران و 110ميليون تومان در 10سالن در شهرستان‌هاست.

کد خبر 369738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha