همشهری آنلاین: نتایج نظرسنجی موسسه 'کامرس' که روز جمعه منتشر شد، نشانگر آن است که شمار زیادی از رای دهندگان انگلیسی از مانیفست چپ گرایانه انتخاباتی حزب کارگر انگلیس که در آن بر ملی شدن شبکه راه آهن و شرکت های انرژی انگلیس تاکید شده است، حمایت می‌کنند.

 حمایت گسترده رای دهندگان انگلیسی از طرح های چپ گرایانه حزب کارگر انگلیس

به گزارش ایرنا، براساس نتایج نظرسنجی موسسه 'کامرس'، 52 درصد از کسانی که مورد پرسش قرار گرفته اند، از برنامه حزب کارگر انگلیس برای ملی کردن شبکه راه آهن، 50 درصد از آنها از ملی کردن شرکت پست و 49 درصدشان از ملی کردن شرکت های انرژی حمایت کرده اند.

این در حالی است که به ترتیب 22، 24 و 25 درصد از کسانی که در این نظرسنجی مورد پرسش قرار گرفته با ملی کردن شبکه راه آهن، ملی کردن شرکت پست و ملی کردن شرکت های انرژی مخالف کرده اند.

در مانیفست انتخاباتی جنجالی حزب کارگر که روز پنجشنبه گذشته در کمیته اجرایی این حزب به تصویب رسید، بر ملی شدن خطوط راه آهن، شرکت های انرژی و پست، افزایش ساخت خانه های عمومی برای طبقات کم درآمد و افزایش بودجه برای بخش های درمانی و آموزشی و نیز بالا بردن مالیات بر افراد دارای درآمدهای بالا تصریح شده است .

این مانیفست جنجالی 43 صفحه ای، قبل از تصویب آن در کمیته اجرایی حزب کارگر، به بیرون درز کرده بود.

حزب کارگر وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات هشتم ژوئن (18 خردادماه )، این مانیفست را که منتقدانش معتقد هستند انگلیس را به دهه 1970 میلادی بازخواهد گرداند، به اجرا خواهد گذاشت.

در این میان برخی از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر گفته اند که علیه این برنامه ملی سازی و افزایش بودجه خدمات عمومی اقدام خواهند کرد ضمن اینکه 'ترزا می ' نخست وزیر انگلیس نیز از مانیفست این حزب به عنوان یک 'سیاست سوسیالیستی ویرانگر ' یاد کرده است.

در همین حال 'نوام چامسکی نظریه پرداز مشهور آمریکایی در گفت وگویی با روزنامه گاردین که روز جمعه منتشر شد ، گفته است که ' اگر او انگلیسی بود و حق رای داشت، به جرمی کوربین رای می داد'.

وی دراین گفت وگو ، رسانه های گروهی انگلیس برای عدم محبوبیت نسبی جرمی کوربین رهبر حزب کارگر مقصر دانسته است.

کد خبر 369745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha