جایزه دیلن تامس که ویژه نویسندگان تازه‌کار و جزو گران‌ترین جوایز ادبی است، امسال به نخستین مجموعه داستان‌های کوتاه نابغه‌ای استرالیایی به نام فیونا مک‌فارلین رسید.

برنده جایزه دیلن تامس

به گزارش همشهري، اين جايزه 30هزار پوندي به نويسندگان 39سال به پايين اهدا مي‌شود و مك‌فارلين 39ساله توانست با 13داستان كوتاه خود در «بلندي‌ها» آن را از آن خود كند. اين براي سومين‌بار در تاريخ 11ساله جايزه ادبي ديلن تامس است كه يك مجموعه داستان كوتاه موفق به بردن آن مي‌شود. پيش‌تر نويسندگاني چون مكس پورتر، جاشوا فريس و مگي شيپ‌ستيد هم اين جايزه را برده بودند.

مك‌فارلين كه برخي او را با فلنري اوكانر و پاتريشيا هاي‌سميت مقايسه مي‌كنند، سال 2014با كتاب اول خود يعني رمان «مهمان شب» نخستين جايزه ادبي ووس استراليا را به‌دست آورد و نامزد كسب مايلز فرانكلين، معتبرترين جايزه ادبي سرزمين كانگوروها شد. او كه در دانشگاه‌هاي معتبر كمبريج و تگزاس درس خوانده اكنون ساكن سيدني است، جايزه ديلن تامس را چهارشنبه هفته گذشته در جشني در سوانزي دريافت كرد.

اين جايزه 30هزار پوندي يا 46هزار پوندي هر سال به ياد نويسنده و شاعر نامدار ولزي كه سال1953 در 39سالگي درگذشت، اهدا مي‌شود و نويسندگان زير 39سال با كتاب‌هاي انگليسي‌زبان خود در عرصه‌هاي داستان كوتاه، رمان، شعر و نمايشنامه مي‌توانند براي كسب آن رقابت كنند.

کد خبر 369890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha