مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

روز گذشته ۷۰پروژه شهری جدید در ۲منطقه غربی تهران بهره‌برداری شد. در منطقه ۲۱، ۲۰پروژه فرهنگی، عمرانی، ‌اجتماعی و ترافیکی فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کردند.

افتتاح ۷۰پروژه شهری در غرب تهران

پاييز سال گذشته نيز 70پروژه در اين منطقه افتتاح شده بود. جمال بافراني، شهردار منطقه در جريان مراسم بهره‌برداري به افتتاح 5تقاطع مهم و فرامنطقه‌اي طي 2سال اخير اشاره كرد و گفت: اجراي اين پروژه‌ها تردد 9استان شمالي و غربي كشور را از بزرگراه‌هاي فتح، لشگري، آزادگان و شهيد فهميده ميسر كرده و نقش مؤثري در حل معضل ترافيك داشته است. به گفته وي تا پيش از اجراي اين پروژه‌ها، شهروندان از ورود به اين محدوده‌ها خودداري كرده و مسيرهاي جايگزين را انتخاب مي‌كردند اما اكنون اين مسير به‌عنوان مسير اصلي براي راننده‌ها تلقي مي‌شود. بزرگراه شهيد لشگري در چهار‌راه ايران‌خودرو در 3سطح، تقاطع فتح و بلوار ايران‌خودرو، تقاطع بزرگراه فتح با بلوار گل‌ها و اتصال تهرانسر به فتح ازجمله اين پروژه‌هاست.

وي بهره‌برداري از پل فاخر و عظيم كاروانسرا سنگي يك و دو را از ديگر پروژه‌هاي تأثيرگذار ترافيكي خوانده و به نقش آن در ايجاد ارتباط ميان بزرگراه‌هاي لشگري، فتح، شهيد فهميده، حكيم، شهيد همت و خرازي با يكديگر اشاره كرده است. احداث سراي محله در تمامي 13محله منطقه و افتتاح بوستان بانوان از ديگر اقداماتي است كه طي 2سال اخير در اين منطقه به اجرا در‌آمده است. طغيان آب رودخانه كن نيز از مشكلات ديگر اين منطقه بوده كه به گفته بافراني با ايجاد كانال‌هاي استاندارد برطرف شده است.

مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز در مراسم افتتاح پروژه‌هاي منطقه 21تهران اين منطقه را به‌دليل داشتن بافت مسكوني و صنعتي داراي شرايطي ويژه خوانده و گفته كار كردن در منطقه 21دشوار است چرا‌كه از سويي بايد با صنايع و خواست‌هاي آنها دست و پنجه نرم كنيم و از سوي ديگر شرايط سكونت شهروندان در منطقه را مهيا كنيم. شرايط سكونت در اين منطقه به‌ويژه در حوزه محيط‌زيست از مشكلات بسياري برخوردار است و بايد به‌طور جد به مسائل محيط‌زيستي اين منطقه توجه شود.

50پروژه ديگر نيز ديروز در منطقه 22و شمال غرب تهران به بهره‌برداري رسيدند؛ منطقه‌اي كه هم‌اكنون به يكي از قطب‌هاي گردشگري پايتخت تبديل شده و درياچه شهداي خليج‌فارس به‌عنوان يكي از پروژه‌هاي شاخص آن محسوب مي‌شود. به گفته قاسم مولايي، شهردار منطقه با افتتاح اين 50پروژه، تقريبا تمامي پروژه‌هاي منطقه 22به پايان مي‌رسد. آنطور كه وي اعلام كرده در طول 60سال عمر بوستان چيتگر حدود 500هزار اصله درخت در آن كاشته شده كه 150هزار اصله آن تنها در سال گذشته غرس شده است. سرانه فضاي سبز منطقه نيز هم‌اكنون 170مترمربع است. شهردار منطقه ارتباط بلندمرتبه‌سازي‌‌ها با آلودگي هواي شهر تهران را غيرعلمي و سياسي خوانده و گفته اگر بلندترين ساختمان منطقه 90متر باشد، باد از ارتفاع 150متر حركت مي‌كند و اين ساختمان‌ها نقشي در اين موضوع ندارند.

  • افزايش سرانه ورزشي در منطقه 21

احداث مجموعه ورزشي در شهرك دانشگاه تهران با 2هزار و 600متر زيربنا و سالن ورزش‌هاي چندمنظوره، ساماندهي نقاط بي‌دفاع شهري، تجهيز بوستان‌هاي فاقد وسايل تفريحي و ورزشي مانند بوستان نرگس، راه‌اندازي درمانگاه شهرك شهرداري، حذف نقاط حادثه‌خيز بزرگراه لشگري، راه‌اندازي مددسرا و جمع‌آوري آب‌هاي سطحي منطقه ازجمله پروژه‌هاي بهره‌برداري شده اين منطقه است.

  • توسعه بوستان‌ها در منطقه 22

احداث 2مركز بهاران، احداث و توسعه 7بوستان، احداث و توسعه 3باب مسجد، توسعه تجهيزات و امكانات فضاهاي ورزشي و تفريحي منطقه و رفع معارض براي اجراي فاز دوم بزرگراه حكيم كه امتداد آن در قالب تونل از زير بوستان چيتگر عبور خواهد كرد هم از جمله پروژه‌هاي زيست‌محيطي اين منطقه بوده است. تعداد زيادي از معابر اين منطقه غربي تهران نيز احداث و مناسب‌سازي‌ شده است. از ديگر پروژه‌ها به نيروگاه خورشيدي بوستان آبشار و سيستم تصفيه فاضلاب بوستان چيتگر هم مي‌توان اشاره كرد.

کد خبر 370092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha