همشهری آنلاین: اخذ رأی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۹اردیبهشت در سراسر میهن اسلامی و نیز خارج از کشور با دستور وزیر کشور آغاز شد.

 ساعت 8 صبح امروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.

بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تعداد 56 میلیون و 410 هزار و 236 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 هزار نفر رأی اولی هستند.

در این دور از انتخابات 63 هزار و 429 شعبه اخذ رأی آماده حضور میلیونی هموطنانمان برای اخذ رأی هستند که در هر یک از شعب حداقل 2 صندوق اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده است.

بر این اساس یک میلیون و 150 هزار عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند.

تعداد 200 میلیون تعرفه اخذ رأی برای این دو انتخابات چاپ و به تمامی استان‌ها ارسال شده است و تعداد بیش از 130 هزار صندوق اخذ رأی هم تدارک دیده شده و در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته است.

طبق ماده 20 قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج از کشور و در یک روز به مدت 10 ساعت انجام می‌گیرد و در صورت ضرورت قابل تمدید است.

بر اساس اعلام وزیر کشور اخذ رأی ساعت 8 صبح مروز 29 اردیبهشت ماه در تمامی شعب اخذ رأی آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت که البته این زمان با دستور وزیر کشور قابل تمدید است.

انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ایران در 102 کشور و 132 نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می شود.

  • رهبر معظم انقلاب رای خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس با اشاره به نعمت مردمسالاری و حضور مردم در انتخابات، افزودند: مردم هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنند و هر چه زودتر در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، زیرا کار نیک را باید در اول وقت انجام داد و نباید آن را به تأخیر انداخت.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کردند: سرنوشت کشور در دست آحاد مردم است، چرا که رئیس قوه مجریه را انتخاب می‌کنند، همچنین انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز مهم است زیرا منتخبانِ آن، خدمات شهری و روستایی یعنی مسائل روزمره مردم را در اختیار دارند.

ایشان با تشکر از صداوسیما و خبرنگاران که مشغول کار مهم انتقال خبر هستند، به آحاد مردم توصیه کردند: با دقت، ملاحظه و شناخت در انتخابات شرکت کنید.

کد خبر 370472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha