همشهری آنلاین: ابراهیم رئیسی گفت: نتیجه انتخابات هرچه باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن نتیجه را به عنوان نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر نتیجه‌ای که از انتخابات بیرون می‌آید، مطابق میل یک کاندیدا نباشد، نباید باعث به هم خوردن سازوکار انتخابات شود.

رای

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: همه باید به رای مردم احترام بگذاریم. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای مختلف است.

وی افزود: رای مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست امام فرمودند میزان رای ملت است و البته این حرف تشریفاتی نیست.

در دنیا با رای مردم قیافه می گیرند و حرف آن را می زنند اما در جمهوری اسلامی رای مردم یک واقعیت است.

رئیسی با بیان اینکه یکی از مهمترین انتخابات کشور، انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: در این انتخابات مردم سکان دار قوه مجریه را انتخاب می کنند و چون سخن از زندگی روزمره مردم و وضع اقتصادی، سیاست، هنر، علم و شرایطی است که کشور از نظر رشد در این حوزه‌ها می تواند داشته باشد بنابراین این امر بسیار مهم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: پیش بینی می کنم که حضور مردم حداکثری و بسیار خوب باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر پیروز انتخابات نباشد واکنش وی چه خواهد بود، گفت: مملکت ما، مملکت قانون است و برای همه جریان ها و جناح های سیاسی، محوریت قانون نه در حرف بلکه در عمل باید به رسمیت شناخته شود.

رئیسی ادامه داد: در کشور ما سازوکاری برای انتخابات وجود دارد و عده‌ای به عنوان ناظر و عده‌ای به عنوان مجری مشغول فعالیت هستند و اصل این سازوکار در قانون اساسی ما اطمینان بخش است و در این سازوکار حق الناس باید رعایت و امانتداری مراعات شود البته تمهیداتی برای جلوگیری از تخلف در نظر می گیرند تا تخلفی انجام نشود.

وی تاکید کرد: ما سازوکار رای گیری و اعلام آرا را اطمینان بخش می دانیم و همچنان که رهبر انقلاب فرمودند ضمن تشکر از همه دست اندرکاران در بخش اجرا و نظارت، می خواهیم از آرای مردم، حراست، صیانت و پاسداری کنند.

رئیسی ادامه داد: نتیجه انتخابات هرچه باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن نتیجه را به عنوان نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر نتیجه‌ای که از انتخابات بیرون می آید، مطابق میل یک کاندیدا نباشد، نباید باعث به هم خوردن سازوکار انتخابات شود.

کد خبر 370488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha