دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

کمتر از ۲ ماه مانده تا برگزاری کنکور ۹۶، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی موضوع آزمون های استاندارد و حذف کنکور در مجلس خبرداد.

البته آنچه محمدجوادابطحي درباره بررسي ميزان عملياتي شدن قانون حذف كنكور گفته حتما به كنكور امسال نمي رسد اما يكي از دغدغه هاي مهم والدين، داوطلبان كنكور و كارشناسان اين حوزه است.

ابطحي با بيان اينكه موضوع برگزاري آزمون هاي استاندارد و حذف كنكور امروز در جلسه كميته آموزش و پرورش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بررسي خواهد شد، به خبرگزاري خانه ملت گفت: «اين مهم براساس ماموريتي كه از سوي رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به كميته متبوع داده شده در دستور كار قرار گرفته است. در اين جلسه روند اجرا و تحقيق قانون سنجش دانشجو بررسي خواهد شد.»

قانوني كه ابطحي به آن اشاره كرده، مصوبه 4 سال قبل نمايندگان است كه مي گويد تا 85 درصد ظرفيت دانشگاه ها بايد از طريق نمرات دوران تحصيل گزينش شوند؛ اتفاقي كه در سال هاي گذشته نيفتاده و حالا كميسيون آموزش مجلس به دنبال علت يابي آن است.

تاكنون مهم ترين دليل اجرايي نشدن اين قانون ناتواني آموزش و پرورش در برگزاري امتحان هاي جامع و استاندارد اعلام شده است. به همين دليل قرار است در اين جلسه علاوه بر مسئولان سازمان سنجش آموزش، نمايندگان وزارت آموزش و پرورش هم حضور داشته باشند.

اين روزها در حالي موسسات كنكور در حال گرم كردن تنور اين بازار و كسب نان از آن هستند كه هرسال حدود 200 هزار صندلي دانشگاه ها خالي مي ماند.

کد خبر 370910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha