دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

در فاصله کمتر از ۵ روز تا آغاز ‌ماه مبارک رمضان و چند روز پس از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری، فیلم‌های روی پرده برای جذب مخاطب باید علاوه بر گرمای هوا با احتمال قاچاق هم مبارزه کنند. در این میان، فروش « نهنگ عنبر۲ » بدون توجه به حواشی همچنان ادامه دارد.

سینما
  • بليت نيم‌بها تا ساعت 17

به گزارش همشهري، در نخستين جلسه شوراي صنفي نمايش در خردادماه مقرر شد در طرح ويژه‌ ماه مبارك رمضان قيمت بليت‌ سينماها در سراسر ايران تا ساعت ۱۷ نيم‌بها باشد و پس از آن به حالت عادي برگردد.
بر اين اساس، فيلم‌هايي كه سقف نمايش ۱۰هفته‌اي را به پايان رسانده‌اند مي‌توانند از ساعت ۲۴ تا سحر روي پرده بروند. همچون سال گذشته، فيلم‌هايي كه در‌ ماه رمضان به نمايش درمي‌آيند، مي‌توانند يك هفته بيشتر روي پرده بمانند؛ البته به شرطي است كه كف فروش را در سرگروه‌ها حفظ كنند.

  • ماجراي يك فيلم قاچاق

پس از آنكه شائبه‌هايي درباره دخالت برخي آقازاده‌ها در قاچاق «عصباني نيستم!» به‌وجود آمد و تكذيب هم نشد، روز گذشته يكي از همين آقازاده‌ها تصويري از نسخه قاچاق «گشت2» را روي تلويزيون در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي قرار داد و كليدواژه «لاكچري لايف» را براي آن برگزيد! هر چند اين پست خيلي زود از فضاي مجازي حذف شد اما كاملا مشخص است يكي به نسخه بازبيني فيلم سعيد سهيلي دسترسي داشته و با تماشاي آن در خانه به ديگران فخر فروخته است.
برخي هم آمدن اين بلا سر گشت2 را پيامد پست تند و تيز سهيلي در انتقاد به ماجراي «فرستادن هنرمندان» مي‌دانند. آيا واقعا پاي آقازاده‌ها در قاچاق فيلم‌ها در ميان است؟

  • آغاز اكران تابستاني

پيش از اين اعلام شده بود فيلم‌هاي «كارگر ساده نيازمنديم» منوچهر هادي پس از «برادرم خسرو» و «رگ خواب» حميد نعمت‌الله پس از «ويلايي‌ها» به نمايش عمومي درمي‌آيند. «ساعت 5عصر» مهران مديري هم منتظر پايان اكران «نهنگ عنبر2» است تا در گروه قدس روي پرده برود. روز گذشته قرارداد اكران 2فيلم تازه هم بسته شد؛ «فصل نرگس» نگار آذربايجاني پس از رگ خواب در گروه استقلال و «دو عروس» داوود موثقي پس از «نقطه كور» در گروه زندگي به نمايش درمي‌آيند.

  • فروش خوب فيلم‌هاي نوروزي

با اكران 5فيلم تازه در نيمه دوم بهار، «گشت2»، «خوب، بد، جلف» و «ماجراي نيمروز» همچنان فروش خود را دارند. آخرين فيلم سهيلي در 10هفته اكران به فروش 19ميلياردي نزديك شده و نخستين تجربه كارگرداني پيمان قاسمخاني هم در آستانه 16ميلياردي شدن است. ماجراي نيمروز محمدحسين مهدويان هم پس از 10هفته از مرز 4ميليارد تومان گذشت.

کد خبر 371016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha