تحقیقات درخصوص مرگ مرد بنا در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نشان داد که او به‌دلیل سکته قلبی جانش را از دست داده است.

هشتم اسفند‌ماه پارسال گزارش مرگ مشكوك مردي 62ساله در اختيار قاضي ايلخاني بازپرس ويژه قتل تهران قرار گرفت كه با دستور وي تحقيق در اين خصوص آغاز شد. آنطور كه مشخص بود قرباني از 21دي‌ماه در بيمارستاني در پايتخت بستري شده اما با وجود تلاش پزشكان در نهايت تسليم مرگ شده بود.

بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه او روز حادثه در مراسم تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مقابل دانشگاه تهران شركت كرده كه به‌دليل ازدحام جمعيت ناگهان از حال رفته بود. با توجه به اينكه وي از همان روز در كما بود قاضي دستور انتقال جسد قرباني به پزشكي قانوني را صادر كرد تا علت اصلي مرگ وي مشخص شود.

با گذشت 3‌ماه از مرگ اين مرد، پزشكي قانوني اعلام كرد كه قرباني هنگام حادثه دچار سكته قلبي شده و پس از آن به‌دليل نرسيدن اكسيژن به مغزش به كما رفته است. به‌دنبال اعلام اين نظريه دختر قرباني ديروز راهي دادسراي جنايي تهران شد و درحالي‌كه اشك مي‌ريخت از افرادي كه دير پدرش را به بيمارستان رسانده و باعث مرگ وي شده بودند شكايت كرد.

وي گفت: پدرم اصلا مريضي و بيماري نداشت چه برسد به بيماري قلبي، حتي دفترچه بيمه‌اش نشان مي‌دهد كه او حتي يك‌بار هم پايش به بيمارستان باز نشده بود. وي ادامه داد:پدرم علاقه خاصي به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني داشت و وقتي شنيد وي فوت شده خيلي متاثر شد. به همين‌خاطر تصميم گرفت در مراسم تشييع پيكر او شركت كند. صبح 21دي‌ماه از مادرم خداحافظي كرد و گفت تا ظهر به خانه بر مي‌گردد اما فكرش را نمي‌كرديم كه ديگر برگشتي در كار نيست.

او در ميان ازدحام جمعيت ناگهان حالش خراب شده و به گفته شاهدان به‌دليل شلوغي و جمعيت زمان زيادي طول كشيده تا اورژانس برسد. وي ادامه داد: پدرم كارگري زحمتكش بود و خرج زندگي را با بنايي در مي‌آورد كه متأسفانه بر اثر يك سهل‌انگاري جانش را از دست داد و ما بي‌سرپرست شديم. ‌اي كاش مي‌شد در اينگونه مراسم‌ مديريتي صورت بگيرد و سازماندهي شود تا چنانچه شخصي حالش خراب شد، اقدامات لازم بموقع و سريع انجام شود تا خانواده‌اي داغدار نشوند. به گزارش همشهري، هم‌اكنون تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 371507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha