همشهری آنلاین: روسیه با ابراز نگرانی شدید از قتل عام شمار زیادی از غیرنظامیان عراقی بر اثر بمباران هواپیماهای آمریکایی و ائتلاف وابسته، تاکید کرد: ابعاد کشتارهای صورت گرفته اخیر در شهر موصل، شوک آور بوده است.

 روسیه: کشتار عراقی ها توسط آمریکا شوک آور است

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون ) اعتراف کرده است که در یک حمله هوایی ارتش این کشور، بیش از 100 نفر از مردم عادی و غیرنظامی در موصل جان خود را از دست داده اند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای نوشت: مسکو با اعلام نگرانی شدید از موارد کشتار غیرنظامیان در عراق بر اثر بمباران های پیاپی هواپیماهای آمریکایی و ائتلاف وابسته، ابعاد کشتارها را یک شوک می داند.

پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه به نقل از بیانیه زاخارووا نوشت: واشنگتن به کشتار غیرنظامیان که شمار آنان حداقل بیش از 100 نفر در بمباران منطقه مسکونی الجدیده بوده، دیر اذعان کرد و از سوی دیگر، این اقدام بیش از 200 زخمی برجای گذاشته است.

وی افزود که این قتل عام، فقط یک مورد خونین از جنگ و کشتار توسط آمریکا در عراق و سوریه است. کشته شدن بیش از 35 سوری در شهر میادین از جمله شماری زن و کودک در روزهای اخیر در جریان بمباران هواپیماهای ائتلاف آمریکایی نیز تائید کننده این امر است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود نوشته است: در این شرایط، آمار ارائه شده از سوی نظامیان آمریکایی در باره قربانیان غیرنظامی در عراق بر اثر بمباران هوایی و استفاده از جنگ افزارهای سنگین پرسش برانگیز است، زیرا شمار واقعی قربانیان حمله های هوایی ائتلاف آمریکایی بیشتر از رقم 352 نفر اعلام شده است.

وی افزود: یک گروه ناظر انگلیسی به نام ایرورس از قربانی شدن دست کم 3100 غیرنظامی عراقی بر اثر بمباران های ائتلاف آمریکایی خبر داده که هشت برابر رقم رسمی اعلام شده واشنگتن است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: به نوبه خود، قربانی شدن غیرنظامیان در عراق را تسلیت می گوییم و با دولت و مردم کشور دوست در شرایط دشوار کنونی برای این واقعه ابراز همبستگی می کنیم و آماده ایم به حمایت مسکو در مبارزه با تروریسم ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد: حمله هوایی ارتش آمریکا جان بیش از 100 شهروند موصلی را گرفت.

این در حالی است که اظهارات مقامات محلی و شاهدان عینی حاکی از آن است که بیش از 240 نفر در اثر این حملات کشته شده اند.

کشتار زنان عزادار در داقوق نزدیک کرکوک، چندین حمله به موصل از جمله به مدارس، بمباران شهر منبج سوریه در حالیکه منطقه خالی از تروریست ها اعلام شده بود و حمله به پادگان نیروهای سوری تحت محاصره داعش در دیرالزور در سال 2016 با صدها کشته بخشی از نتایج اقدام های آمریکا و ائتلاف وابسته است.

کد خبر 371616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha