همشهری‌آنلاین: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که از رهبر کاتولیک‌های جهان می‌خواهد تا معترضان را متقاعد کند کودکان را وارد بازی علیه دولت نکنند.

 معترضان نوجوان و کم سال با ماسک بر صورت در تظاهرات ضد دولتی علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا  حضور دارند و به سوی نیروهای دولتی و ضد شورش سنگ پرتاب می‌کنند.

مادورو گفته که طرف‌های درگیر در این اعتراض‌ها کودکان و نوجوانان را برای اقدام‌هاي تروریستی آموزش می‌دهند.

او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت:‌ من از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان می‌خواهم و به او نامه می‌نویسم که به ما کمک کند و اپوزیسیون را متقاعد کند به خشونت‌ها پایان دهند اما بیش از همه من به دنبال کمک گرفتن از پاپ برای پایان دادن به حضور افراد کم سن و سال و کودکان در این تظاهرات خیابانی هستم.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،معترضان ونزوئلایی که خواستار برگزاری انتخابات به تاخیر افتاده هستند از کمبود مواد غذایی و دارویی در کشور خشمگین هستند و از آوریل دست به راهپیمایی‌های خیابانی گسترده در کشور زده‌اند که بیش از ۶۰ کشته برجای گذاشته است.

هر دو طرف درگیری برای حل این بحران در این کشور آمریکای لاتین دست به دامان واتیکان و پاپ شده‌اند تا میانشان میانجی‌گری کند اما مذاکرات با میانجی‌گری کلیسا در اواخر سال گذشته میلادی شکست خورد.

روابط میان کلیسای کاتولیک ونزوئلا با دولت در سال جاری میلادی در پی وقوع یک سری از رخدادها در کلیساها و سایر اماکن مذهبی دچار تنش شد و کنفرانس اسقف‌های ونزوئلا در نامه‌ای به پاپ دولت را به دیکتاتوری متهم کرد.

اسقف‌ها همچنین به حمایت از اپوزیسیون برخاسته و گفته‌اند که تغییر در قانون اساسی کشور توطئه‌ای با هدف تغییر قواعد بازی به نفع استحکام قدرت مادورو است.

کد خبر 372928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha