پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوبا از برگزاری انتخابات شورای شهر در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) سال جاری میلادی خبر داد و با این اطلاعیه روند انتخاباتی را آغاز کرد که منجر به برکناری رائول کاسترو و اعطای قدرت به رئیس‌جمهور آتی این کشور خواهد شد.

کاسترو

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اطلاعیه انتخاباتی همزمان با دوره ناآرامی‌ها و نگرانی‌ها برای کوبا اعلام شد چراکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز جمعه سیاست خود در قبال هاوانا را اعلام کند و بخش‌هایی از تلاش‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را برای احیای روابط با این جزیره مسدود کند.

تلاش‌های اوباما شامل احیای روابط و بازگشایی سفارتخانه‌ها در چارچوب یک آشتی دیپلماتیک بین این دو دشمن جنگ سرد بود.

در همین حال نسلی که از زمان انقلاب ۱۹۵۹ بر کوبا حکومت دارند رو به مرگ است و ونزوئلا متحد اصلی سیاسی و تجاری کوبا به خاطر تورم سه رقمی، کمبود مواد غذایی و دارو که باعث برگزاری اعتراضات علیه دولت سوسیالیست این کشور شده، گرفتار یک بحران شده است.

رائول کاسترو که در سال ۲۰۰۸ میلادی به دنبال درگذشت برادرش فیدل کاسترو ریاست جمهوری کوبا را برعهده گرفت متعهد شد تا فوریه سال آتی میلادی در پایان دومین دوره پنج ساله ریاست جمهوری‌اش از قدرت کناره‌گیری کند.

با این حال وی همچنان به عنوان رهبر حزب کمونیست باقی خواهد ماند؛ حزبی که قدرت سیاسی در کوبا به آن محول شده و دیگر احزاب ممنوع اعلام شده‌اند.

دولت کوبا می‌گوید، سیستم انتخاباتی این کشور یکی از دموکرات‌ترین سیستم‌های جهان است چراکه هیئت‌های شوراهای شهر متعلق به حرب کمونیست نیستند اما مجمع ملی (پارلمان) و متعاقباً ریاست جمهوری توسط حزب کمونیست کنترل شده‌اند.

این در حالی است که دولت کوبا زمان برگزاری انتخابات پارلمان را اعلام نکرد که شورای دولت و رئیس‌جمهوری را تعیین می‌کنند. این انتخابات هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود.

کد خبر 373253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha