همشهری آنلاین: وزیر نفت در حکمی موارد رفع تبعیض در جذب و به‌کارگیری بانوان در مشاغل و سمت‌های متناسب با توانمندی‌های آنها را ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، در حکم بیژن زنگنه آمده است: علاوه بر مشاغل و سمت‌هایی که بنا به طبیعت یا ماهیت آنها، الزاما باید توسط بانوان اداره شوند، در دیگر موارد جذب و استخدام جدید و هرگونه به کارگیری نیروی انسانی به هر عنوان و به هر شکل، اعمال هیچ‌گونه تبعیضی برای بانوان مجاز نیست، البته اشتغال در سمت‌های اقماری، کار در سکوهای نفتی و گاز از این حکم مستثنی است.

در ادامه این حکم تاکید شده است: بانوانی که در تاریخ ابلاغ این مصوبه در سمت‌های اقماری مشغول فعالیت هستند و همچنان درخواست ادامه خدمت در آن سمت‌ها را دارند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

زنگنه تاکید کرده است: لازم است در صدور مجوز استخدام، انتصاب، ارتقا، کاریابی و به کارگیری یا تبدیل وضعیت افراد نیز مفاد حکم بند «1» فوق کاملا مراعات شود.

در این حکم آمده است: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی مکلف است در صورتی که در شرایط احراز سمت‌ها و مشاغل، شرایط تبعیض‌آمیزی اعمال شده باشد، نسبت به رفع آن اقدام و نتیجه را گزارش کنند.

کد خبر 373407

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha