یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تارنمای خبری ایندیپندنت به نقل از یک فرمانده نظامی آمریکا در انتقاد از شرایط موجود نیروهای نظامی این کشور نوشت که ارتش آمریکا دیگر درجهان سرآمد نیست چراکه مانند شرکای بین المللی خود به خوبی آماده رزم نیست.

 ایندیپندنت: ارتش آمریکا دیگر در جهان سرآمد نیست

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این نشریه انگلیسی افزود: 'جی. اسکات متز' (J Scott Metz) یکی از فرماندهان نظامی آمریکا در مجله حرفه ای 'ارتش' (Army) به تازگی نوشته است که وی احساس می کند که نیروهای نظامی دیگر کشورها حتی متخاصمان آمریکا از لحاظ تاکتیکی بهتر از نظامیان آمریکایی هستند چراکه نیروهای آمریکایی در پایگاه های مستقر در خاک خود به خوبی آموزش نمی بینند.

بنا براین گزارش، کاپتن متز مشکل را متوجه آماده نبودن نیروها می داند که تمامی رده ها ارتش از پایین ترین تا بالاترین سطوح در پنتاگون را شامل می شود.

وی دراین باره نوشته است بطور مثال یک جوخه نظامی ارتش آمریکا نمی داند از میدان جنگ چگونه در درگیری های نظامی به نفع خود بهره برند و در رزمایش های مشترک با شرکای نظامی خارجی خود چگونه از رقبای نظامی خود سرتر بوده و خود را برتر از آنها نشان دهند؛ امری که باید در پایگاه های نظامی در داخل کشور خود(آمریکا) پیش از اعزام به به 'مرکز آمادگی مشترک چند ملیتی' (JMRC) واحد فرماندهی ارتش آمریکا در آلمان، دوره های آن را پشت سر گذارند.

درحالی که به گفته این فرمانده نظامی آمریکایی، مقامات عالی ارتش آمریکا آمادگی نیروها را در اولویت قرارداده اما واحدهای کوچک تر نظامی و فرماندهان آنها بدلیل مشغله های زیاد این امکان را برای آمادگی کامل نیروهای نظامی آمریکایی فراهم نمی کنند.

ایندیپندنت نوشت: گفته های این فرمانده نظامی که در نشریه ارتش به چاپ رسیده است از سوی 'تام ریکس' تحلیلگر اندیشکده 'فارین پالسی' که وضعیت ارتش آمریکا را از دهه 90 میلادی تاکنون تحت نظر دارد، مورد تایید قرار گرفت.

این تارنمای خبری انگلیسی در ادامه افزود: مطالبی که این فرمانده نظامی آمریکا درمجله ارتش عنوان کرده درپی دیدار اخیر وی از مرکز آمادگی مشترک چندملیتی JMRC مستقر در 'هونفلز' (Hohenfels) واقع در ایالت 'باواریا' آلمان عنوان می شود که در آنجا شاهد سطح آمادگی نیروهای نظامی آمریکایی با سایر همتایان بین المللی آن بوده است.

ایندیپندنت نوشت: مطلبی که اسکات متز در این مجله بیان کرده است با توجه به سیاست ها جدید کاخ سفید که در قبال افغانستان و دیگر مناقشات منطقه ای همچون عراق، سوریه و دیگر مناطق دیگر جهان در پیش گرفته ، حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، درحالی این فرمانده نظامی آمریکایی از ناآماده بودن نیروهای نظامی آمریکایی در درگیری های زمینی خبر می دهد که ارتش آمریکا در دیگر بخش های نظامی خود همچون در هوا و دریا نیز با مشکلات مهمی مواجه است.

شبکه خبری سی ان ان بهمن ماه 1395 در گزارشی به صراحت اعلام کرد: دو سوم از جنگنده های اف- 18 مدل A نیروی دریایی آمریکا به دلیل نبود قطعات یدکی و تاخیر در تعمیرات، قادر به پرواز نبوده و زمین گیر شده اند.

سی ان ان این امر را قطع کاهش بودجه نظامی آمریکا دانست که کار ساخت لوازم یدکی و ناوگان هوایی جدید برای جایگزین شدن جنگنده هایی که درحال از رده خارج شدن هستند، با مشکل مواجه ساخته است.

همچنین در دی ماه 1395 نیروی دریایی آمریکا به دلیل مشکلات در بخش تعمیر و نگاهداری ناوگان جنگی خود، ناچار شد به مدت بیش از یک هفته درهیچ نقطه از آب های جهان ناوهواپیمابری نداشته باشد از آن جمله در آب های خلیج فارس که ناچار شد از ناو هواپیما فرانسوی شارل دوگل استفاده کند.

یکی از موارد مهم اعزام نشدن و نبود ناوهای هواپیمابر آمریکایی به نقاط جهان کاهش میلیاردها دلار از بودجه نیروی دریایی آمریکاست که یکی از پیامدهای آن باقی ماندن ناوهواپیمابر جرج دبلیو بوش در لنگرگاه بود.

از سویی دیگر، ناوگان جدیدی که برای جایگزین شدن با ناوهای سالخورده آمریکایی ساخته شده اند خود دچار اشکال بوده و امکان استفاده آنها بعنوان ماموریت های نظامی را ندارند.

دراین مورد ناو هواپیمابر 13میلیارد دلاری یو.اس.اس جرالد آر فورد (USS Gerald R. Ford) هم اکنون دو سال از زمان پیش بینی شده عقب است، حتی برای تحویل به نیروی دریایی آمریکا که زمان آن برای سپتامبر 2016 (شهریور - مهر 1395) میلادی مقرر شده بود، آماده نشد.

مایکل گیلمور (Michael Gilmore)، مدیر بخش آزمایش و ارزیابی عملیاتی پنتاگون، در تیرماه سال گذشته اعلام کرد گران قیمت ترین کشتی جنگی در تاریخ با مشکلاتی همچون برخاستن و نشستن جنگنده ها، جابجایی مهمات بر روی آن، هدایت هواپیماها از طریق برج مراقبت و دفاع نظامی از خود مواجه است.

در تازه ترین این موارد نیز حادثه روز گذشته (شنبه 27 خردادماه) برخورد ناو جنگی 'فیتز جرالد' آمریکا با یک کشتی باری در یکی از خطوط پر رفت آمد کشتیرانی نزدیکی سواحل ژاپن است که هفت خدمه آن کشته شدند و به گفته شبکه خبری سی ان ان بیشترین خسارت وارده شده به این ناو در بخشی که در زیر آب قرار دارد وارده آمده و با خطر غرق شدن مواجه است.

سی ان ان برخورد این ناو جنگی با یک فروند کشتی باری را سوال برانگیز خواند چرا که ناو فیتزجرالد مجهز به پیشرفته ترین ادوات رهگیری و راداری الکترونیکی درجهان است.

کد خبر 373546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha