شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

پریچهر باقری: نیوشا ضیغمی در تازه‌ترین فیلم محمدحسین لطیفی نقش دختری را بازی می‌کند که 20 سال در فرانسه زندگی کرده و حالا بعد از این همه سال به ایران برگشته و خیلی از کلیشه‌ها را نمی‌شناسد.

 پیش از این، او را در فیلم‌هایی چون «اخراجی‌ها» و «پارک وی» دیده بودیم. پیشنهاد می‌کنیم «توفیق اجباری» را ببینید و منتظر باشید تا فیلم‌های دیگرش هم اکران شود؛ آن‌وقت می‌توانید با خیال راحت درمورد بازیگری او قضاوت کنید. به بهانه«توفیق اجباری» گفت‌وگوی کوتاهی با نیوشا ضیغمی ترتیب داده‌ایم که در پی می‌خوانید:

  • چطور شد سراغ یک فیلم کمدی دیگر رفتید؟ «اخراجی‌ها» تجربه خوبی بود؟

«توفیق اجباری» طنز اجتماعی است؛ کمدی به معنای ژانر کمیک نیست. برای من کمدی‌بودن‌کار مطرح نبود. آقای محمدحسین لطیفی را جزو کارگردان‌های بزرگ می‌دانم و برای سبک کارش احترام قائلم. از طرفی فیلمنامه هم خیلی خوب بود و از آن خوشم آمد. تجربه کار با آقای لطیفی در عین جدیدبودن، خیلی هم برایم مفید بود.

  •  کارکردن با بازیگران مطرحی چون محمدرضا گلزار و رضا عطاران برایتان سخت نبود؟

خب به هرحال، من کم‌تجربه‌ترین بازیگر گروه بودم. همه از سابقه بازیگری محمدرضا گلزار خبر دارید، رضا عطاران از آن گروه بازیگرانی است که کارگردانی را هم تجربه کرده و اتفاقا در هر دو رشته موفق بوده. از هر دوی آنها درس‌های زیادی یاد گرفتم.

  • باتوجه به علاقه‌ات به سبک کاری محمد حسین‌لطیفی، معلوم است اکثر فیلم‌ها و سریال‌های او را دیده‌ای؟

بله، من تمام کارهای آقای لطیفی را دیده‌ام. به نظرم کارگردانی است که جامعه‌اش را می‌شناسد و به خوبی با بیننده‌هایش ارتباط برقرار می‌کند. به همین خاطر در هر ژانری که فیلم بسازد، موفق می‌شود و مردم از کارهایش استقبال می‌کنند.

  • الان که به کارنامه بازیگری‌ات نگاه می‌کنی، فکر می‌کنی جای درستی ایستاده‌ای؟

از جهاتی خوشحالم اما به‌هرحال اکران‌نشدن بعضی از فیلم‌هایی که در آنها بازی کرده‌ام، باعث شده ارتباطی را که می‌خواهم با مخاطبان داشته باشم، به دست نیاورم. بعد از «تردست» و «اخراجی‌ها»، «توفیق اجباری» سومین تجربه من در زمینه طنز بود.
هرچند تردست، 3 سالی می‌شود که توقیف است. «مواجهه»، «شوریده»، «گناه من»، «حس پنهان» و «تلافی» فیلم‌هایی است که در یکی دو سال گذشته کار کرده‌ام و در نوبت اکران هستند. «حس پنهان» احتمالا در جشنواره امسال حضور دارد و «تلافی» هم عید اکران می‌شود.

  • از بین فیلم‌های «توفیق اجباری» و «پارک‌وی» خودتان کدام را انتخاب می‌کنید؟

قطعا توفیق اجباری.

کد خبر 37369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز