دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: «در ستایش زندگی» عنوان مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» در سالروز تولد این هنرمند پرآوازه‌ی کشورمان است که به همت «مدرسه‌ی ویژه» عصر روز پنجشنبه اول تیرماه ۱۳۹۵ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

کیارستمی

به گزارش همشهري آنلاين؛ در این مراسم که ساعت 17:30 در سالن استاد جلیل شهناز گشایش می‌یابد، علاوه بر سخنرانی‌ چندنفر از هنرمندان و دوستان کیارستمی، فیلم کوتاهی از قسمت‌های مختلف آثار سینمایی این هنرمند (1389-1349) به انتخاب امیر اثباتی، به همراه بخش‌هایی از گفت‌و‌گوی وي و محمود رضا بهمن‌پور با عباس کیارستمی در مدرسه‌ی ویژه (1392)، با تدوین مهدی دوائی نمایش داده می‌شود.

نمایشگاهی از آثار طراحی گرافیک کیارستمی بخش دیگری از این مراسم نکوداشت است که در گالری استاد مرتضی ممیزـ خانه‌ی هنرمندان ایران، عصر همان روز افتتاح شده و تا 9 تیرماه ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه، 43اثر شامل پوستر، روی جلد کتاب و CD، نشانه و نشانه‌نوشته، طراحی تیتراژ و عکس به نمایش گذاشته می‌شود که تنها بخش کوچکی از آثار طراحی گرافیک اوست. این مجموعه با یاری؛ امیر اثباتی، نگار اسکندرفر، علی بختیاری، علی بوستان، محمودرضا بهمن‌پور، ابراهیم حقیقی، آرش صادقی، سیف‌اله صمدیان، مجید عباسی، بهمن کیارستمی، معراج قنبری، آریا کسائی، هیربد لطفیان، سلما منشی‌زاده، موزه‌ گرافیک ایران و مدرسه‌ی ویژه گردآوری شده و امید است در آینده کامل‌تر شود.

رونمایی از کتاب «در ستایش زندگی عباس کیارستمی»، دستاورد دیگر این مراسم، حاصل گفت‌و‌گوی امیر اثباتی و محمودرضا بهمن‌پور با عباس کیارستمی در مدرسه‌ی ویژه در 31 خرداد 1392 است که به همراه آثار گرافیک ایشان، به کوشش امراله فرهادی در 132 صفحه گردآوری شده و توسط انتشارات ویژه‌نگار و با همکاری انتشارات نظر منتشر می‌شود.

این مراسم با یاری و همکاری؛ انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، خانه هنرمندان ایران، موسسه‌ی فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر، بنیاد ممیز، نشریه‌ی طراحی گرافیک نشان، نشر 7 رنگ، شرکت چاپ فرارنگ آریا و شرکت مشاور طراح مدیا برگزار می‌شودو مدیر هنری آن هیربد لطفیان است.

کد خبر 373708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha